Na konci roku 2014 a v roce 2015 bylo spuštěno velké množství mobilních peněženek, jako je Apple Pay, Samsung Pay a Android Pay, a rychle roste počet obchodníků, kteří tyto služby přijímají.
Více než 700 000 z nich v současnosti akceptuje Apple Pay a více než 30 milionů přijímá Samsung Pay. Jelikož předchozí generace zařízení, která nejsou kompatibilní s mobilními platbami, se dostává na konec svého životního cyklu, mnoho spotřebitelů je letos vymění za nová zařízení umožňující platby.
„Generace Z, tj. lidé narození po roce 1995, utratí on-line téměř 10 % svých příjmů, což je skoro dvakrát více než starší příslušníci generace Y. 58 % z nich dává přednost používání mobilního internetu před sledováním televize. Současně s tím, jak dospívají a stávají se z nich nezávislí jedinci, pro ně bude uskutečňování finančních transakcí za použití pro ně nejdůležitějšího zařízení, tedy chytrého telefonu, logickým vývojem,“ říká Tomáš Varga, generální ředitel agentury ZenithOptimedia Prague.
Vyspělý čínský sektor mobilních plateb naznačuje, co čeká další země. V Číně se z mobilní peněženky stává integrovaná nabídka služeb spojených s placením, jako jsou věrnostní programy, spropitné, dary, sdílení účtů a uplatňování kuponů na služby. Alipay, pravděpodobně nejrozšířenější mobilní peněženka na světě, uživatelům umožňuje jednoduše sdílet účty a zahrnuje virtuální průkazku na metro, kterou lze použít ve 35 různých městech. Některé služby, jako je stránka obsahující recenze restaurací a umožňující rezervace Dianping.com, přijímají platby prostřednictvím služby instant messaging WeChat, kterou lze použít také k rezervaci taxi a k platbám za ně prostřednictvím aplikace Didi Taxi. Současně s tím, jak se platební a jiné služby slučují do společných aplikací, se z mobilních peněženek také stanou pro značky účinné marketingové platformy. Alipay například společnostem již nyní umožňuje zasáhnout spotřebitele prostřednictvím bannerové reklamy. Budoucí mobilní peněženky však budou nabízet sofistikovanější příležitosti, jak zaujmout spotřebitele prostřednictvím relevantního obsahu a posílit jejich celkovou nákupní a spotřebitelskou zkušenost, ať už jsou kdekoliv.