Právě se rozjíždí projekt spolupráce AKA a Vysoké školy kreativní komunikace, který zajistí odborné stáže desítkám studentů marketingu a komunikace ve špičkových tuzemských agenturách. AKA očekává od projektu čerstvou krev, škola zase hodnotnou praxi.
Spolupráce je podložena písemnou dohodou, podle které AKA zajistí studentům relevantních oborů šestitýdenní stáž. Její součástí je jednak seznámení s fungováním agentury a trhu, jednak práce na konkrétních projektech. Student může stínovat práci kolegů, pracovat na samostatném nebo týmovém úkolu. Nakonec zhodnotí stáž v eseji, který agenturám poskytne zpětnou vazbu. Také mentor, který bude studentovi v agentuře přidělen, je povinen vypracovat stručné hodnocení.
„Jde nám především o to, aby stáže nebyly formální. Aby se studentům mentoři opravdu v agenturách věnovali a studenti byli na oplátku pro agentury přínosem. Absolvování stáže je povinnou součástí studijního programu, bez ní nelze postoupit do dalšího ročníku.“ říká rektor VŠKK Milan Medek.
Teď dostanou agentury šanci vybrat si stážisty z nabídky a navázat s nimi kontakt. Letos je k dispozici třicet pět studentů oboru marketingu, desítka grafiků, skoro dvojnásobek fotografů a několik studentů slovesných oborů. Uplatnění najdou zcela jistě grafici, copywriteři i marketéři. Fotografové dostanou příležitost i jinde než v agenturách AKA.
„Jsme rádi, že spolupráce s VŠKK má pro AKA zcela konkrétní podobu. Komunikace se přetahuje o talenty s řadou dalších oborů a tady máme příležitost prezentovat práci v agentuře jako zajímavou, perspektivní a tvořivou,“ říká výkonný předseda AKA Marek Hlavica.
Jistý handikap mají mimopražské agentury, které také projevují zájem o stážisty. Škola je v Praze a drtivá většina studentů žije rovněž v hlavním městě. Pilotní ročník uzavře vyhodnocení, na jehož základě se pravidla pro stážisty i agentury mohou v příštím roce změnit.