První krok k relaunchi zákaznických klubů – to slibuje spuštěná služba SMSvoucher, která reaguje na klesající efektivitu obchodních sdělení a slevových pobídek v rámci e-commerce a na výrazné přehlcení stávajících komunikačních kanálů.
SMSvoucher kombinuje prvky slevového a SMS marketingu a již v samotném začátku získal podporu velkých brandů jako například Husky, TIMEOUT, A3sport, JRC nebo PetCenter. Služba se stává klíčovým nástrojem otevřené platformy Brands’n’Friends, sloužící ke správě aktivit věrnostních klubů a rozšiřování zákaznických databází.
Zákazníci voucher vybírají z databáze slevových nabídek na webu www.SMSvoucher.cz nebo prostřednictvím aplikace pro mobilní zařízení, která mimo jiné pracuje s geolokací jednotlivých slevových akcí. Uživatel tak na mapě vidí, jaké akce může ve svém okolí využít. Tato funkce najde své uplatnění zejména na místech s vysokou koncentrací obchodních nabídek, tedy například v obchodních centrech. Aplikace navíc umožňuje ukládat a spravovat zákaznické karty libovolného množství i druhu.
Vysoké efektivity tohoto nástroje je dosaženo z několika důvodů. Voucher, zaslaný prostřednictvím SMS zprávy, totiž není třeba dopředu platit ani tisknout a slevu lze uplatnit přímo „z telefonu“ na pokladně obchodníka nebo opsáním slevového kódu při nákupu v e-shopu. To výrazně zvyšuje míru využívanosti slevy. SMS zpráva zároveň vykazuje vyšší efektivitu – 90 % SMS zpráv je přečteno do 30 minut od obdržení.
SMSvoucher by navíc neměl jednotlivé slevové akce prodražit. Naopak slibuje vysokou návratnost. „Služba nepracuje s provizním modelem, obchodník platí pouze pevné náklady na propagaci v řádu stokorun měsíčně. Díky tomu přináší obchodníkům výraznou úsporu zejména u masových akcí,“ dodává Ondřej Švrček, manažer projektu. „Kontakty, které prostřednictvím akcí zákazník získá, je pak možné využít k dalším obchodním pobídkám. Ze zkušenosti víme, že rozesílka SMS pobídek může nárazově zvednout prodeje až o 500 %.“