Marketing

Sazby za služby reklamních agentur vzrostly o 20%

Konjuktura zvyšuje poptávku po profesionálech, jejich nedostatek zvyšuje cenu práce, cena práce zvyšuje cenu za reklamní služby. Taková je zhruba rovnice, na jejímž konci je až dvacetiprocentní nárůst hodinových sazeb za služby agentur.

V průběhu dubna AKA jako každý rok zkoumala hodinové sazby svých členských agentur. Jsou mezi nimi velké nadnárodní agentury, lokální agentury i specializované agentury na on-linovou komunikaci nebo aktivační kampaně. Zprůměrováním výsledků pro jednotlivé profese vzniká každoroční žebříček.

„Už na počátku roku jsme odhadovali, že průměrné roční hodinové sazby půjdou nahoru o 10 – 15%. Po letech stagnace komunikační průmysl následuje ostatní odvětví,“ říká výkonný předseda AKA, Marek Hlavica.
U nejexponovanějších pozic však stoupla průměrná sazba i o více než 20%. To je v korelaci s poptávkou po těchto profesích. Enormní tlak na odměňování nedostatkových specialistů vede agentury k zvyšování sazeb.

„Je třeba si uvědomit, že rozsah a kvalita služeb je dnes jinde než před pěti lety. A to zejména v souvislosti s vývojem technologií a vyhodnocováním dat,“ doplňuje Hlavica. Vznikají profese a specializace, které minulé průzkumy hodinových tarifů ani neznaly. Počet nových metod a nástrojů v komunikačním průmyslu neustále roste. Jejich správné propojení, časování a obsahové sladění klade větší nároky na práci agentur. A současně umožňuje klientům dosahovat vetší efektivity.

Uvádíme vybrané pozice a jejich srovnání s loňským rokem.

aka_2017

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!