Lafluence má za cíl efektivně propojovat značky s influencery, kteří mají zájem o komerční spolupráci. Doposud byli influenceři zastupováni agenturami.
Díky Lafluence vzniká online platforma, na které mohou firmy najít pomocí socio-demografickych dat fanoušků vhodného youtubera, bloggera nebo instagramera pro své marketingové kampaně a jednoduše celou kampaň zrealizovat bez nutnosti osobního setkávání. Od srpna se jich na Lafluence zaregistrovalo přes 400 a pro firmy zrealizovali 70 kampaní.
Firmy na Lafluence uvedou, jaký produkt chtějí propagovat, svou obecnou představu o kampani a jaký honorář za spolupráci nabízejí. Aplikace se pak snaží najít toho nejvhodnějšího influencera. S jeho souhlasem k tomu využívá i socio-demografická data jeho fanoušků, aby měla kampaň co největší dopad. Pokud se vybraným influencerům nabídka líbí, sami navrhnou kampaň, kterou by pro firmu mohli realizovat.
Za vznikem Lafluence stojí Peter Varga. První pracovní zkušenosti získal v Googlu, poté stál u zrodu obchodního týmu ve společnosti Socialbakers. Zkušenosti s online aplikacemi a tržišti získával během svého působení ve společnosti na prodej jídla foodpanda a v posledních dvou letech pak v Asii při budování mobilní aplikace HotelQuickly.
Varga v Lafluence drží 68.2% podíl. Po 10 % mají zakladatel e-shopu czc.cz Josef Matějka se svým investorským fondem Nextech Ventures a start-up studio TopMonks, které v nedávné době získalo investici od zakladatele mall.cz Ondřeje Fryce. Luděk Motyčka a Petr Sadílek mají 5.6 %, Andrea Hurychová pak 0.6 %.
“Založením Lafluence jsme reagovali na očekávaný boom influencer marketingu v České republice. Na západ od našich hranic se dávno stal nedílnou součástí marketingového mixu. Za poslední dva roky vzrostl zájem o tuto oblast desetinásobně. Lafluence má do tohoto mladého a dynamického odvětví vnést efektivitu. Chceme být první volbou značek, agentur a influencerů pro efektivní spolupráci v tomto regionu,” říká zakladatel a šéf Lafluence Peter Varga.
„Moc rádi jsme vyzkoušeli automatizaci spolupráce s influencery. Kampaň nám pomohla dostat se do povědomí jiné cílové skupiny a spolu se skvělým osobním přístupem Lafluence týmu ji hodnotím velmi pozitivně,“ hodnotil Lafluence Marketing Associate Uber Czech Republic & Slovakia, David Krátký.
„Platforma Lafluence je perfektní, nabízí spoustu příležitostí ke spolupráci se zajímavými značkami, ke kterým bych se jinak nejspíš ani nedostala, a hlavně krásně zjednodušuje komunikaci ohledně navázání spolupráce, která bývá jindy zdlouhavá. Za sebou mám už pár úspěšných kampaní, a nemůžu se dočkat dalších,“ hodnotila Lafluence influencerka Markéta Zvolská, známá na instagramu jako @blondynazlondyna.