Ve dnech 21. a 22. května proběhl již čtvrtý ročník úspěšné studentské soutěže mladých marketérů, která umožňuje vyzkoušet si teoretické znalosti z marketingu a strategického plánování v praxi.
Po náročném dvoukolovém klání se vítězi stali Petra Fialová, Kristýna Vojtěchová, Adam Branný a Zdeněk Fogl z týmu Take a smile. Projekt „Marketing Talents of the Year“ spolupořádají katedra marketingu Fakulty podnikohospodářské VŠE a společnost Mondelez Czech Republic s.r.o.
Do finále soutěže postoupilo celkem sedm týmů, které v průběhu dvou dnů dostali jedinečnou příležitost prohloubit své teoretické znalosti získané při studiu a vyzkoušet si prostřednictvím unikátního simulačního softwaru Markops marketing v praxi. Tento program pro simulaci marketingové reality používají vybrané nejlepší světové ekonomické univerzity, jako jsou například MIT či Stanford v USA, a mnoho nadnárodních korporací. Studenti měli předvést, jak efektivně dokážou řešit problémy skutečného byznysu a dovést svou firmu, která působí na trhu cukrovinek, k nejvyšší hodnotě pro akcionáře. Svá rozhodnutí pak všichni soutěžící obhajovali před top manažery společnosti Mondelez Czech Republic s.r.o. a zástupci Fakulty podnikohospodářské VŠE. Studentské týmy absolvovaly nejprve tři simulační kola doma. Ve dvou finálových dnech pak vybrané týmy čekaly další tři úkoly, příprava prezentace a workshopy s ostatními odděleními v prostorách společnosti Mondelez Czech Republic s.r.o., kde se celá akce uskutečnila.
„Projekt Marketing Talents of the Year“ má pro naše studenty velkou přidanou hodnotu a společnost Mondelez Czech Republic s.r.o. mu věnuje nadstandardní péči ve všech ohledech. Studenti mají možnost intenzivně spolupracovat se zkušenými manažery, s nimiž poznají nejenom odbornou praxi, ale získají také okamžitou zpětnou vazbu na své výkony. To jim do budoucna napomůže zvýšit svou hodnotu na trhu práce a zároveň rozvíjet své soft i hard skills,“ říká Ing. Martin Machek, Ph.D. z katedry marketingu FPH VŠE, jeden z odborných členů poroty. „Letošní ročník soutěže přinesl extrémně vyrovnaný boj mezi finalisty. Poprvé v historii soutěže dokázaly všechny týmy v rámci simulací zvýšit hodnotu firmy pro akcionáře,“ dodává.
Mezi finalisty se především hodnotilo, jak uměl tým pracovat s programem Markops, jak spolu jednotliví členové týmu spolupracovali, flexibilně reagovali na zadání, i jak dokázali společně odprezentovat své výsledky. Studenti během projektu pracovali nejen se simulačním programem, ale v rámci workshopů se seznámili i s pracovním prostředím a praxí na nejrůznějších odděleních společnosti Mondelez Czech Republic s.r.o.
„Vítězství v této soutěži bylo pro nás opravdu překvapením, o to větší radost z něj celý náš tým má. Měli jsme možnost nejenom poznat teorii marketingu v praxi a získat komplexní pohled na trh, ale především poznat sami sebe při strategickém rozhodování a týmovém způsobu práce,“ říká člen vítězného týmu Take a smile Zdeněk Fogl. „Ačkoliv všichni již při škole pracujeme, teprve tady jsme měli možnost vidět, jak opravdový business funguje v praxi a jak důležité je umět dobře svoji práci prodat.“