Společnost Hornbach přichází s novou marketingovou kampaní s názvem „Řekni to svým projektem“. Leitmotivem této kampaně je poukázat na význam projektu pro jeho autora a definovat jej jako autorovo „vyjádření beze slov“. Tvoření a stavba je tak vnímána jako řeč, kterou kutilové hovoří s okolním světem a vyjadřují svou náladu a postoje.
Neexistuje silnější vyznání a hlubší výpověď domácího kutila, než je projekt vystavěný vlastníma rukama. V aktuálním televizním spotu společnosti Hornbach je tento typ vyznání postaven jako protiklad k planým slibům či prázdným slovům. Spot představuje němé, zato ale velice silné vyznání lásky otce vůči své dceři. Ta je členkou gotické komunity, oděna v černém, svůj život spíše přežívá a pociťuje silný pocit vyloučení ze společnosti. Realizací svého kutilského projektu dává její otec jasně a veřejně najevo, že je své dceři oporou a zároveň se staví proti uniformitě a pokrytectví v rámci společnosti.
„Nová reklamní kampaň představuje profil typického zákazníka Hornbachu – podnikavého a zručného, který se raději ponoří do práce a mluví skrze realizovaný projekt, než aby příliš hovořil,“ říká David Kolář, marketingový ředitel společnosti Hornbach v České republice a na Slovensku a dodává: „Celkový výsledek a atmosféra zrealizovaného díla je pak jasnou a zřetelnou výpovědí, a to často s mnohem vyšší hodnotou, než mají prázdná slova.“
Současně s vysíláním televizního spotu je plánována i kampaň v online a offline médiích se stejným heslem „Řekni to svým projektem“. Bude však vyobrazena na mnohem humornější bázi. Půjde zde o tři motivy na fotografiích Maaka Robertse, které ukazují různé kutilské projekty a jejich individuální poselství. Kolébka vyrobená těhotnou ženou, jejímž prostřed-nictvím sdělí světu tuto radostnou novinu, podomácku smontovaný pisoár zase pomocí květiny naznačuje, jak důležité je udržovat čistotu na toaletě, a tyč na pole dance jako výzva k znovurozproudění milostného života v páru.
Koncept nové komunikační kampaně vytvořila berlínská společnost HEIMAT, která je hlavní reklamní agenturou společnosti Hornbach. O mediální plánování se postarala společnost CROSSMEDIA z Düsseldorfu ve spolupráci s českým vedením marketingu. Televizní spot se bude v České republice vysílat od 30. srpna 2014. Současně kampaň poběží i v Německu, Rakousku, Nizozemí, Lucembursku a na Slovensku.