Data monitoringu reklamy Nielsen Admosphere Ad Intel za rok 2021 ukazují, že největšími zadavateli reklamy byly v loňském roce tři zahraniční potravinové řetězce. Nepřekvapí proto, že potraviny jsou v Česku zároveň nejsilnějším reklamní segmentem.
Monitoring reklamy Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere přináší nezávislý a ucelený přehled o realizované reklamě napříč celou českou mediální sférou. Hodnoty odpovídají ceníkovým cenám inzerce.
Žebříček zadavatelů ukazuje, které společnosti v loňském roce umístily v Česku reklamu v nejvyšší ceníkové ceně. Podle dat z monitoringu reklamy seznamu vévodí tři potravinové řetězce: Lidl, Kaufland a Albert. Hodnota inzerce každého z nich se pohybovala okolo 2 miliard korun. Další místa patřila společnostem Sazka a Alza.cz (obě měly inzerci v hodnotě 1,7 miliard korun).
„Prvních pět pozic v žebříčku zůstalo oproti loňskému roku téměř beze změny, nejsilnějšími inzerenty i nadále zůstávají potravinové řetězce. Jediná změna nastala na čtvrtém a pátém místě, kde si oproti loňsku prohodily pozice Sazka a Alza.cz. Obě společnosti pracují s obdobným mediálním rozpočtem,“ komentuje výsledky Tomáš Hynčica, Ad Intel Business Director společnosti Nielsen Admosphere.
Další dvě místa zaujali zadavatelé, kteří v žebříčku od loňského roku přibyli: šesté patřilo Simply You Pharmaceuticals (který má ve svém portfoliu značky doplňků stravy jako ArginMax, Clavin nebo Lipoxal), sedmé pak společnosti HP Tronic Zlín (zastřešující např. Datart nebo e-shop Eta.cz). Billa, Mountfield a Henkel obsadily osmou až desátou pozici.
Zadavatelů s roční hodnotou inzerce nad 1 miliardu korun bylo loni celkem 15.
Další informace o reklamním trhu v loňském roce poskytuje žebříček nejsilnějších segmentů, který do velké míry kopíruje právě zmíněný žebříček zadavatelů. Inzertně nejsilnější byl v loňském roce segment potravinových řetězců, následovaný kategorií bankovnictví, resp. pojištění a třetí místo patřilo elektronice a domácím spotřebičům. „V žebříčku TOP 10 segmentů evidujeme u všech kategorií mírný meziroční nárůst. Výjimkou je pouze kategorie motorových vozidel, u které jsme stejně jako loni zmonitorovali pokles objemu alokovaných hrubých investic,“ doplňuje Tomáš Hynčica a dodává: „Do žebříčku se také po třech letech vrátil segment telekomunikací, který z pohledu inzertního objemu v současnosti zaujímá desáté místo.“