Vítězné výrobky třináctého ročníku marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka podpořily promoční akce v řetězcích Interspar, Penny Market, Tesco, Terno a Trefa. Během letních měsíců se s nimi mohli setkat čeští zákazníci ve více než 450 obchodech.
Po slavnostním galavečeru, na němž byli v dubnu vyhlášeni vítězové 13. ročníku marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2013, se naplno rozběhla rozsáhlá mediální kampaň na podporu oceněných novinek, kterou doprovodily také promoce u obchodníků.
Marketingová kampaň, která zasáhla téměř 12 milionů spotřebitelů, probíhala v outdooru, rozhlase, tisku i na internetu. Logo, vítězné výrobky i retailové promoce podpořilo během léta po celé republice více než 240 outdoorových ploch, dále kampaň na rádiu Frekvence 1, tisková inzerce v časopise Gurmet, denících Metro a E15, spoty v MHD na obrazovkách sítě Transport TV a v čekárnách gynekologických ordinací na obrazovkách sítě Ona TV. Na internetu program podpořily webové portály primaplay.cz, iprima.cz a babinet.cz.
V létě prodej vítězných produktů propagovaly speciální akce v hypermarketech a supermarketech, nejprve v červnu v Tesku, v srpnu v prodejnách Penny Market. Na přelomu srpna a září se připojily hypermarkety Interspar a na ně navázala kampaň v prodejnách Terno a Trefa. Kromě umístění v letácích získaly promované výrobky v řadě prodejen také druhotná vystavení na gondolových hlavách a dlouhodobé označení logem Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2013 v místě standardního umístění. Program letos podpořilo celkem 461 obchodů s přímou distribucí letáků na více než devět milionů spotřebitelů.
Z promovaných výrobků drží dosavadní rekord, pokud jde o nárůst prodeje v rámci retailové promoce, Maggi Nápady Nudle z pánve Mleté maso v letákové akci Penny Marketu, kde jeho prodeje stouply ve srovnání s týdnem před akcí na 30násobek. Špatně si ale nevedly ani ostatní vítězné výrobky, jejichž průměrné akční prodeje vzrostly na 12násobek prodeje před akcí.
V Tescu si nejlépe vedly semolinové těstoviny Adriana 2 minute vřetena, jejichž prodej v akci ve srovnání s týdnem před akcí vzrostl téměř na desetinásobek. Průměrně v prodejnách Tesco dosáhly promované výrobky nárůstu prodejů na 3,5násobek prodejů v týdnu před promocí.
– red –