Kniha Internetový marketing s podtitulem Praktické rady, tipy, návody a postupy pro využití internetu v Marketingu, která vyšla ve vydavatelství Computer Pres od zkušeného autora Jiřího Hlavenky, může čtenářům usnadnit orientaci ve světě Internetu. V dnešní době už asi nikdo nepochybuje, že internet, který vstoupil do světa businessu relativně nedávno, si za krátkou dobu vytvořil takovou pozici, že se bez něj téměř žádná firma neobejde.
A právě tato kniha vysvětluje možnost použití internetu pro obchodní a podnikatelské využití jako marketingového média, s jehož pomocí firma získá, osloví stávající i budoucí zákazníky a dále s nimi pracuje.
Kniha Internetový marketing se skládá ze šesti kapitol.
V první kapitole se čtenář dozví informace o internetu, jeho historii, o druzích a formách marketingu na internetu. Jak poznat svého zákazníka, jaký je internetový uživatel.
Druhy a formy reklamy na internetu:
- domovská stránka
- bannerová reklama
- e-mailový marketing
- sponzoring, využívání internetových médii a aliance.
Druhá kapitola se zaměřuje na základní jednotku reklamy, banner. Co to je banner, jaké má účinky, servery v Čechách, kam a jak lze zadávat inzerci, reklamní systémy a účinnost reklamy.
Třetí kapitola vysvětluje reklamní kampaň na internetu, popisuje princip výměnné reklamy, desatero bannerové tvorby.
Uvádíme desatero bannerové tvorby:
- Většina uživatelů internetu jsou začátečníci – myslete na to
- První dvě vteřiny jsou rozhodující
- Nezapomeňte na základní triky
- Kreativita? Nebude doceněna
- Čím menší, tím lepší
- Grafika zachytí oko, text ruku
- Nezapomeňte na alternativní text (ALT)
- Neobvyklý banner = úspěšný banner
- Nemůžete mít všechno najednou
- Testujte můžete-li
Ve čtvrté kapitole autor popisuje, jak mají vypadat webové stránky, aby byly úspěšné. Jak se mají stránky optimalizovat pro vyhledávače, práce s klíčovými slovy.
E-mailový marketing je tématem páté kapitoly. Vyžádané a nevyžádané e-maily. Jak naplánovat a provést e-mailovou kampaň.
Závěrečná šestá kapitola se zabývá aliancemi a internetovým public relation, tiskovými zprávami a tiskovými konferencemi.
Publikace má ještě jednu specialitu – je doplněna desítkami výsledků nejrůznějších tržních a marketingových průzkumů a prognóz týkajících se nakupování, spotřebitelského chování, marketingu a různých jiných metod využívání Internetu. Autor sám tyto průzkumy v praxi často používá jako jeden z dalších nutných a užitečných pohledů na problematiku Internetu, které mu velmi pomáhají v porozumění toho, „co se na Internetu děje“, a věří, že to bude podobně poučné i pro čtenáře knihy.
Kniha od Jiřího Hlavenky je praktická pro všechny, kteří se ve své marketingové práci zabývají internetem, popřípadě mají na starost firemní web.
Kniha vyšla v nakladatelství Computer Press.
Knihu je možné objednat u stejného nakladatelství.
176 stran černobílých, kód knihy: KE0093
doporučená cena 199 Kč
ISBN: 8072264982, EAN: 9788072264988