Letos se již po šesté uskuteční klání o nejefektivnější internetová řešení, Internet Effectiveness Awards 2011. IEA je prestižní soutěž, oceňující především obchodní a ekonomické přínosy webů, B2B systémů, portálů, projektů v sociálních sítích, ale také mobilních aplikací či mediálních kampaní. Ceny IEA jsou uznáním, že vítězové dokáží využít digitální média ke vzniku nových způsobů podnikání, k on-line prodeji, k lepší komunikaci se zákazníky či zaměstnanci a dokáží přitom dosáhnout měřitelných výsledků.
Trh digitálních médií se vyvíjí extrémně dynamicky a IEA na tento trend musí reagovat každý rok. Letos tedy opět prošly důkladnou revizí všechny soutěžní kategorie. Snahou organizátora akce, Asociace dodavatelů internetových řešení Asociace.BIZ, bylo jednak snížit celkový počet kategorií, ale také doplnit nové tak, aby reflektovaly dění na on-line trhu. Letos se tedy utkají nejefektivnější řešení také v kategoriích „Nejlepší užití mobilního marketingu“, „Nejlepší mediální kampaň“ a „Nejlepší mobilní aplikace“. Naopak zmizela kategorie „Státní správa a samospráva“, která každým rokem trpěla fatálním nedostatkem nominací.
Parádními disciplínami IEA jsou vždycky i porota a systém hodnocení, převzatý s úpravami z legendární britské internetové soutěže New media age. Přesto, že je IEA striktně ekonomicky orientovaná soutěž a hodnotí především komerční řešení, je od počátku pořádána jako nezisková a snaží se o maximální objektivitu. V letošní porotě zasedne 26 porotců, kteří jsou vybráni s ohledem na zkušenost, všeobecný přehled v on-line světě a především úspěšnou profesní kariéru. Kdo jiný by měl hodnotit obchodní přínosy přihlášených projektů než lidé, kteří mají za sebou úspěchy v podnikání či skvělé výsledky ve svých pozicích? On-line systém hodnocení umožňuje, tak jako v minulých letech, vyřadit až dva porotce z hodnocení, pokud by měl některý z přihlašovatelů podezření na střet zájmů nebo podjatost.
IEA ale nehodnotí pouze ekonomické přínosy, šanci na ocenění mají i projekty s mimořádnou myšlenkou, kreativitou nebo budoucím potenciálem. I letos se budou udělovat ocenění za inovace, které může porota udělit více projektům. Třešničkou na dortu je potom ocenění Grand prix, které porota udělí nejefektivnějšímu a nejpropracovanějšímu řešení ze všech kategorií.
IEA ale není jen o číslech, je i o zábavě a nadhledu. Každý z ročníků byl originálem jak svojí komunikací v médiích, tak slavnostním galavečerem, který celou akci uzavírá. Pořadatel akce, Asociace.BIZ, dbá každým rokem na to, aby bylo vyhlášení cen neformální a zábavné. Střídání netradičních prostředí, moderátorů a motivů každého ročníku zaručuje jedinečný zážitek pro všechny zúčastněné. Letošní ročník pokračuje v tématice soubojů, tentokrát ve znamení komiksových hrdinů a padouchů. Ve stylovém prostředí klasického kina Lucerna se tak v kostýmech hrdinů potkají agentury, porotci i zadavatelé a najdou nového hrdinu pro letošní rok – Efektivmana. Ročník 2011 bude bezpochyby největší dosavadní výzvou pro organizátory i soutěžící.
-red-