Tvorba webů na míru již není pouze záležitostí solventních podnikatelů, v současnosti si web stánku může dovolit každý. Noví zákazníci ByznysWebu ale preferují pronájem. Vyplýva to z průzkumu IRISOFT SYSTEMS, s.r.o. provozující ByznysWeb.cz.
Anonymní průzkum se realizoval na průzkumném vzorku 800 klientů služby ByznysWeb.cz. V průzkumu jsme zjišťovali, zda klienti preferují při obstarávání web stránek a internetových obchodů jednorázový poplatek nebo pronájem. 98% respondentů se vyjádřilo, že preferují pronájem. 40% respondentů uvedlo, že předchozí web, vytvořený na míru, nesplnil jejich požadavky, a proto se rozhodli pro web stránku za pravidelný poplatek.
„Někteří respondenti uvedli, že po roku provozování web stránky museli začít platit pravidelné poplatky za webhosting, zákaznickou podporu, technickou aktualizaci web stránek, příp. jednorázové poplatky za vývoj nových funkcí a cena se tak navýšila,“ hovoří vedoucí oddělení podpory zákazníků a obchodu Ing. Jana Gombošová. „Při pronájmu web stránky jsou ale služby jako webhosting, zákaznícka podpora a aktualizace zahrnuty v paušálním poplatku.“
„Pokud sa klient rozhodne, že chce mít stránky na míru (s důrazem na image společnosti, firmy apod.), musí počítat s tím, že jednorázová investice bude poměrně vysoká. Pokud v průběhu využívání stránek zjistí, že funkcionalita mu nevyhovuje, za každé doprogramování platí nemalé poplatky. Navíc absentuje funkcionalita pro vlastní SEO optimalizaci, takže prakticky nemá žádnou jinou možnost zvýšení návštěvnosti a obratu jako PPC kampaň,“ vysvětluje Ing. Gombošová. „Právě proto ByznysWeb.cz stavil na pronájem s tzv. user friendly funkcionalitami, který navíc nabízí i možnost vlastní SEO optimalizace.“
-red-