Vývoj návštěvnosti
Podle výzkumu NetMonitor navštívilo stránky zapojené do projektu NetMonitor v únoru celkem 5.857.421 reálných uživatelů z ČR (10+), o 0,3 % méně než v předchozím měsíci. Online čtenáři si zobrazili 7,25 mld. stránek, o 8,8 % méně než v únoru 2010. Průměrně si každý návštěvník internetu zobrazil 1.237 stran. Průměrný uživatel věnoval online 27 hodin a 7 minut, o 2 hodiny a 17 minut méně než předchozí měsíc. V meziročním srovnání strávil uživatel na internetu v průměru o 46 sekund více než v únoru 2010.
Online TOP
V únoru vypadala situace na TOP pozicích následovně: Celkový trh vykázal meziměsíční 0,3% pokles a 8,8% pokles ve srovnání s únorem 2010. Až na výjimky došlo mezi médii v TOP 20 v únoru k mírnému snížení návštěvnosti. V TOP 20 se v únoru umístily téměř stejné servery jako v předchozím měsíci. Jediným nováčkem TOPky se stal server vodafone.cz, který skončil na 20. místě. Na prvních místech zůstávají silní hráči na trhu – seznam.cz, novinky.cz, idnes.cz a centrum, kterým návštěvnost ve srovnání s minulým měsícem mírně poklesla. V žebříčku postoupily servery super.cz, sport.cz, nova.cz, a sbazar.cz. Naopak v pořadí mírně poklesly portály firmy.cz, zbozi.cz, estranky.cz, lide.cz, heureka.cz a server spolužáci.cz, který v měsíci únoru zaznamenal největší pokles návštěvnosti, a to 15,6 %.
Pozn.:
V datech ARBOinteractive nejsou zahrnuty statistiky zastupovaného serveru Facebook.com. Na Facebook bylo v únoru registrováno 3.095.620 uživatelů z ČR (Zdroj: Fejsbucek.cz, únor 2011). Tito uživatelé si na Facebooku zobrazili 3,4 miliardy stránek a průměrně strávili na stránkách 21 minut a 40 sekund. (Zdroj: Google Ad Planner, únor 2011)
Skokani měsíce
Z tabulky „skokanů měsíce“ můžeme vysledovat následující trendy: V měsíci únoru zaznamenala většina českých internetových serverů spíše pokles návštěvnosti. Jediný server, dětský internetový portál pigy.cz prokázal v tomto měsíci velký nárůst návštěvnosti, a to o 231,9 %. Jiný server se v únoru přes hranici 100% nárůstu návštěvnosti nedostal. O více než 50 % poskočila návštěvnost u 5 serverů – hudební koule.cz (+ 69,5 %), informační volny.cz (+57,7 %), bankovnipoplatky.com (+ 56,6 %), herní geewa.cz (52,1 %) a televize.cz (+ 51 %). V tabulce skokanů měsíce se dále umístily servery věnující se zábavě reflex.cz, radiobonton.cz a mojecelebrity.cz. Další skupinou webů skokanů jsou mužské servery chip.eu o počítačových programech, prochlapa.cz, autoweby f1sports.cz, zakruta.cz a pro fanoušky fotbalu oblíbený fotbal.cz.
S přicházejícím jarem získaly na popularitě i servery věnující se zahradě konev.cz a magazinzahrada.cz. Z ženských webů poskočila nejvíce femina.cz. Více návštěvníku bylo v měsíci únoru také na serveru školy.cz, vzhledem k termínu odevzdávání přihášek na vysoké školy. Poslední skupinou serverů v tabulce skokanů jsou obchodní portál poptavka.cz a slevový web hyperslevy.cz.
Sociodemografie
Zdroj: NetMonitor-SPIR- MEDIARESEARCH & Gemius, 02/2011
V aktuální měsíční zprávě se podíváme na skupinu E národně socioekonomické klasifikace. Jaké servery daná cílová skupina nejvíce navštěvuje a jak vypadá jejich profil?
Lidí řadících se socioekonomické skupiny E je na internetu v průměru 22,4 % uživatelů, 11,26 % tvoří muži a 11,14 % ženy. Jaké pravidelné aktivity na internetu provozují? Ze všech aktivit, které uživatelé patřící do národně socioekonomické skupiny E na internetu provozují je ze 34 % získávání informací o produktech a službách, z 25 % diskutují na chatech – ICQ, AOL, z 22 % vyhledávají odborné informace pro studijní a pracovní účely a v menší míře poslouchají online rádia (8 %) a navštěvují seznamky (4 %).
Reklamní online investice
Zdroj: AdMonitoring-SPIR-MEDIARESEARCH, 02/2010
V únoru zadavatelé za internetovou reklamu zaplatili 273,1 milionů Kč (v hrubých cenách). Na online médiích TOP hráčů (Seznam.cz, Centrum Holdings a MAFRA) skončilo 71,7 % těchto rozpočtů. Celkový objem investic meziměsíčně vzrostl o 11,9 %, inzerenti za reklamu vydali o 29,1 miliónů více než v lednu. V meziročním vyjádření (únor 2010 vs. únor 2011) došlo k nárůstu o 7 %.
Podle produktové segmentace byly v únoru nejaktivnější následující sektory zadavatelů:
1) Z.100.3. Široký sortiment (9,2 %)
2) E.29.1.1.2. Nižší střední, střední a vyšší střední automobily(6,1 %)
3) M.64.9.3. Dražby, aukce (4,2 %)
4) L.61.1.2. Poskytování přístupu k internetu (3,8 %)
5) L.58.2.9.99. Další ostatní software (3,8 %)
V minulém měsíci táhly internetovou reklamu nejvíce produktové kategorie: Široký sortiment; Dražby, aukce a Elektronika.
Zdroj: ARBOinteractive