Internet

Měsíční výdaje do reklamy rostou

Únorové investice do reklamy u TOP 10 produktových kategorií, vybraných dle celkového objemu alokovaných prostředků, ve srovnání s minulým rokem vzrostly. Největším podílem se zvýšily v produktové kategorii Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin. Naopak největší propad ve srovnání s uplynulým rokem zaznamenala kategorie Detergenty a čisticí prostředky. Žebříčku TOP 10 vévodí kategorie Osobní automobily. Porovnání reklamních investic vychází z monitoringu společnosti Admosphere.

Investice do reklamy se v únoru 2011 oproti únoru loňského roku navýšily. Největší skok zaznamenala produktová kategorie Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin, kde došlo k růstu výdajů do reklamy o více než 59 %. Výrazně zvýšily své reklamní útraty i firmy zařazené v kategoriích Hobby, potřeby pro kutily (44,7 %) a Bankovní a spořitelní služby (33,7 %).

Uspořit na reklamě se oproti únoru loňského roku rozhodly společnosti spadající svou produkcí do kategorií Detergenty a čisticí a lešticí prostředky (39,3 %), Vitamíny, minerály, potravinové doplňky (11,8 %) a Osobní automobily (9,6 %).

Navzdory tomu, že kategorie Osobní automobily snížila své investice o více než 38 milionů, stále se v hodnocení top kategorií drží na prvním místě. Druhou příčku obsadily Parfémy a toaletní přípravky, třetím v pořadí jsou Bankovní a spořitelní služby.

Všechny z produktových kategorií umístěné v TOP 10 překročily hranici 100 milionů korun.

Údaje vycházejí z monitoringu reklamních investic společnosti Admosphere. Investice jsou vyhodnocovány na základě ceníkových cen.

Ačkoli společnost Admosphere monitoruje naprostou většinu relevantních médií, rozsah monitoringu neustále rozšiřuje. Z toho důvodu byla do srovnání zahrnuta pouze média, která byla monitorována v obou porovnávaných obdobích.

Graf 1: Meziroční srovnání TOP 10 produktových kategorií z února 2011

Čtěte také

  1. Specialista na digitální obsah a vizualizaci iiot
    Brno-Ostrovačice | od 50 000 Kč výše
  2. PPC specialista | senior | 2 dny home office
    České Budějovice | 50000 - 100000 Kč za měsíc
  3. Koordinátor/ka promo akcí - možnost práce Z domova
    Modletice
  4. Obchodní zástupce pro hokejovou značku (celá ČR)
    Plzeň | 30000 - 70000 Kč za měsíc
  5. Marketingový specialista s AJ
Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!