Tři roky od svého založení slaví původní český projekt Fler.cz. Online tržiště s handmade, na kterém své originální výrobky nabízí přes 20 tisíc českých i slovenských tvůrců, utržilo za třetí rok své existence přes 100 miliónů Kč. Denní návštěvnost Fleru přesahuje 70 tisíc a během jednoho dne se prodají 4 tisíce kusů zboží.
Fler.cz odstartoval 10. února 2008 jako projekt grafika Jiřího Kubeše. Ten i díky své manželce – módní návrhářce – dobře věděl, jak je pro tvůrce těžké najít pro svoji tvorbu odbyt. Proto vznikla myšlenka online tržiště, které by na jedno místo přivedlo všechny, kteří tvoří rukama – designéry, umělce, řemeslníky i kreativní laiky. Nyní je na Fleru možné vybírat z téměř půl milionu kusů zboží (šperků, módy, módních doplňků, keramiky a mnoha dalšího) od 20 tisíc českých i slovenských tvůrců.
Za třetí rok existence Fleru se zde prodalo zboží za více než 100 miliónů Kč. O rok dříve to bylo 50 miliónů Kč, v prvním roce fungování Fleru pak 9 miliónů Kč. Stabilně rostoucí je i návštěvnost Fleru, která se nyní pohybuje nad 70 000 návštěvami denně. Princip prodeje na Fler.cz je prostý – tvůrce si tu zřídí vlastní obchod a následný prodej probíhá mezi ním a nakupujícím. Vstup na Fler je zadarmo, tvůrce platí až 11% provizi z prodaného zboží.
„Fler je projekt s ohromným potenciálem a jsem přesvědčen, že stále není ani zdaleka vyčerpán. Rád pozoruji, jak díky Fleru roste obliba handmade a kreativní tvorby, kterou mají Češi v sobě snad i geneticky. Týká se to i mladé generace, stačí se podívat třeba na tolik oblíbené módní blogy,“ komentuje vývoj zakladatel a majitel Fleru Jiří Kubeš. „Je skvělé, že díky Fleru mají zákazníci alternativu k masovým globálním značkám a mohou podpořit lokální tvůrce.“
-red-