Kniha „Marketing, to nejlepší z praxe“, v originále Quick Answer to Marketing Question již podle názvu vyniká svým praktickým zaměřením.
Nabízí poučení a rady vyplývající z výsledků marketingových průzkumů prováděných ve Velké Británii. Autoři úmyslně shromáždili ty výzkumy, jež byly cíleny na oblasti a problematiku, kterými se v současné době zabývá běžná firma. Ať se již jedná o to, jaká data svých zákazníků sbírat, jak je třídit a co se z nich dá s větší či menší přesností vyčíst, jak jednat se zákazníkem, kdy mu chci např. nabídnout nový výrobek nebo uhradit jeho oprávněnou reklamaci, jakou propagaci zvolit pro jednotlivé kategorie výrobku, jaký ohlas mají poštovní obsílky do místa bydliště, co je naopak zvedne ze židle, co se osvědčilo/neosvědčilo při prodeji po telefonu, jak koncipovat svou reklamu v televizi, v rozhlase či jak sestavit inzerát v novinách, kolikrát jej opakovat, kdy přichází čas pro jeho „refreshutí“ atd.
Asi namítnete, že daná marketingová čísla platí pro Anglii, což je úplně jiní trh než Čechy. Přesto si titul prohlédněte a věříme, že zjistíte, že většina informací, které v něm najdete je sestavena tak, aby sloužila objektivně i univerzálně zároveň. Konec konců svět se mění a vzdálenosti krátí. Možná s překvapením zjistíte, že když vám do schránky „vpadne“ určitým způsobem formulovaná reklamní nabídka, pociťujete totéž rozhořčení jako obyvatelé královského ostrova.
Marketing je kouzelnou černou skříňkou, která může obchod jak zmnohonásobit nebo úplně zabít. Vyplatí se proto vědět, kde se nacházejí zákazníkovy citlivé body a jak je zúročit. Znalost skutečných tržních čísel vám v tom jen pomůže.
Autoři: Alison Alsbury, Ros Jay
Kniha vyšla v nakladatelství Computer Press.
Knihu je možné objednat u stejného nakladatelství.
Cena: 299,- Kč
286 stran černobílých, kód knihy: KE0110
ISBN: 80-7226-617-9, EAN: 978-80-7226-617-3
Marketing – základy a postupy
Tato publikace, vydávaná nakladatelstvím Computer Press, je jednou z mnoha marketingových publikací, kterou nabízí knižní trh. Čím je jiná a čím se snaží zaujmout? Autoři knihy jsou pedagogové Provozně ekonomické fakulty Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně a Fakulty ekonomicko-správní Univerzity Pardubice.
Jejich cílem je shrnout základní pojmy marketingu, zdůrazňující rostoucí důležitost v dnešní konkurenční době. Zasvěcují do základních myšlenek a úvah, rozšiřují obzory těch, jež pojem marketing chápou pouze ve smyslu „reklamy a propagace“.
Autoři dokazují dnešní význam marketingu a v také jeho nepostradatelnost vycházející ze specifických postupů, správného utřídění, uvědomování si marketingových principů.Tato publikace je základní sondou do sféry marketingu, jakýmsi úvodem, který seznámí čtenáře jasnou a srozumitelnou formou se základními pojmy. Zároveň je tato kniha startovním můstkem pro užší specializaci na danou marketingovou problematiku. Neméně významnou součástí knihy jsou praktické příklady a úkoly pro řešení různých marketingových situací v podniku.
Názvy hlavních kapitol:
- Základní marketingové postupy
- Marketingové řízení
- Marketingová strategie
- Marketingový plán
- Marketingové prostředí podniku a marketingový mix
- Analýza portfolia
- Marketingový výzkum
- Nákupní chování spotřebitelů a organizací
- Segmentace a pokrytí trhu
- Výrobek – produkt
- Cena
- Distribuce
- Marketingová komunikace – propagace
- Mezinárodní marketing
Autoři: Miroslav Foret, Petr Procházka, Josef Vaculík, Kateřina Kopřivová, Nikola Foret
Kniha vyšla v nakladatelství Computer Press.
Knihu je možné objednat u stejného nakladatelství.
Cena: 197,- Kč
176 stran černobílých, kód knihy: KE0099
ISBN: 807226558X, EAN: 9788072265589