Internet

Internet vede jako zdroj informací při nákupu zboží a služeb

Internet je vnímán jako nejvhodnější médium pro zpravodajství a pro využití v oblasti nabídky zboží a služeb. I v oblasti zábavy je internet velice vhodný a je vnímán stejně dobře jako televize. Třemi nejvyhledávanějšími kategoriemi informací na internetu jsou zábavná videa, sport a cestování. Více jak polovina respondentů (58%) sleduje zábavná videa na denní bázi. Největší podíl internetových uživatelů je ochotný zaplatit online za produkty a služby z kategorií elektro, spotřební elektronika (60%), cestování (45%) a vybavení kanceláří a domácností (43%). Vyplývá to z druhé vlny doplňkového marketingového výzkumu projektu NetMonitor, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zrealizovala výzkumná agentura Mediaresearch. Výzkum je zaměřený na chování, zvyky a postoje uživatelů ve vztahu k používání médií, k e-komerci, internetové reklamě a placenému obsahu na internetu.

Internet pro české internetové uživatele představuje nejpoužívanější médium, které na denní bázi používá na 85% z nich, následuje televize (62%) a rádio (52%). Tištěné noviny a časopisy čte pravidelně každý den jen každý pátý uživatel internetu. Z médií na internetu je nejčastěji denně navštěvované online zpravodajství a magazíny (51%), následuje online poslech rádia (12%) a online sledování TV (9%).

Internet představuje pro internetové uživatele nejvhodnější zdroj zpravodajství a zdroj informací všeobecně. V oblasti zábavy dominuje internet spolu s televizí. Internet jako velmi vhodný zdroj zábavy uvádí 60% respondentů, následuje televize (54%), rádio (35%) a noviny a časopisy (20%).

Graf 1: Vhodnost jednotlivých médií v oblasti zpravodajství (internetová populace 15+)

Graf 2: Vhodnost jednotlivých médií v oblasti zábava (internetová populace 15+)

Z hlediska produktů a služeb je pak internet považován jednoznačně za nejvhodnějšího (96%) zprostředkovatele. Více než dvě třetiny respondentů z tohoto hlediska považují za velmi dobrý zdroj i noviny a časopisy. Naopak podíl televize se pohybuje na hranici 56%.

Graf 3: Vhodnost jednotlivých médií v oblasti nabídky zboží a služeb (internetová populace 15+)

Stejně jako v případě minulé vlny výzkumu čeští internetoví uživatelé nejčastěji vyhledávají informace o videoklipech, sportu a cestování. Více než polovina respondentů sleduje videoklipy na denní bázi.

Zhruba tři ze čtyř internetových uživatelů využili internet také k nákupu zboží a služeb či poslechu internetových rádií. Nejvyhledávanější témata českých internetových uživatelů na denní bázi jsou: kariéra, studium, online hry, erotika a auto-moto.

Největší podíl ze všech respondentů by internet jako zdroj informací využil při nákupu zboží a služeb spojených se vzděláním, volným časem a hobby a cestováním. Internet se nejčastěji využívá k realizaci nákupů spotřební elektroniky, zájezdů a domácího či kancelářského vybavení.

Graf 4: Informace a služby vyhledávané na internetu (část)(internetová populace 15+)

Graf 5: Využití internetu pro nákup zboží a služeb (část) (internetová populace 15+)

Popis metodiky:
Výběrový vzorek respondentů představuje reprezentativní vzorek internetové populace ČR starší 15-ti let. Analýza dat byla uskutečněna na vzorku 2500 respondentů, kteří se po celý říjen 2010 účastnili projektu NetMonitor (pop-up panel) a kteří navštívili některý z internetových serverů zapojených do projektu NetMonitor v období 7. – 8. prosince 2010. V tomto období byl uživatelům zapojených serverů do projektu NetMonitor zobrazován dotazník ve formě pop-under oken. Dotazník byl zobrazen maximálně jedenkrát na jednoho člena pop-up panelu. Data sesbíraná ve výzkumu NetMonitor Consumer byla vážena stejným způsobem jako data v hlavním projektu NetMonitor a byla propojena s daty o návštěvnosti z projektu NetMonitor za říjen 2010.

-red-

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!