E-business

Vánoční tržby internetových obchodů dosáhnou až 10 miliard korun

Podle internetového srovnávače cen Heureka.cz obrat ecommerce trhu díky letošním vánočním nákupům vzroste až o 20 %. Hity mezi vánočními dárky budou drobná elektronika a zážitkové dárky.

Podobně jako v loňském roce roste zájem o nakupování na internetu na přelomu září a října. Lidé začínají hledat inspiraci a první tipy na vánoční dárky, často zkoušejí hledání prostřednictvím internetových dárkových průvodců. „Rostoucí zájem se bude nyní rapidně zvyšovat až do třetího prosincového týdne,“ říká Tomáš Hodboď z internetového srovnávače Heureka.cz a dodává: „Podle našich výzkumů nakupuje až 65 % uživatelů internetu dárky v listopadu nebo v prosinci.“

Češi k Vánocům nejčastěji kupují elektroniku a drobné domácí spotřebiče. Nejčastěji pořizovaným artiklem loňských Vánoc byly LCD televizory a fotorámečky, robotické vysavače, sjezdové lyže, holicí strojky nebo například herní konzole. „Mezi dárky většinou převažuje drobnější zboží v cenové relaci do 2 000 Kč,“ říká Tomáš Hodboď. Pro letošní rok jsou žhavými kandidáty na vánoční dárky sodovkovače Soda Stream, stabilní zájem je o robotické vysavače, wellness pobyty nebo adrenalinové zážitky. Mezi drobnými dárky mohou své místo najít igráčci, kteří se vrátili na český trh.

Na nákupní galerii Aukro.cz probíhá vánoční nakupování přibližně od září do poloviny prosince. „Loni se nejlépe prodávalo dámské oblečení, parfémy, šperky, hračky, drobná elektronika a sportovní vybavení v ceně kolem 600 Kč,“ říká Lenka Hanušová, tisková mluvčí nákupní galerie Aukro.cz.

Podle odhadů srovnávače cen Heureka.cz byly loňské vánoční tržby internetových obchodů přibližně 8,2 miliardy korun. Odhad pro letošní Vánoce je 9 – 10 miliard korun. „Hlavním důvodem je zejména to, že na internetu lidé nakupují stále více produktů s cílem ušetřit. Češi jsou ochotní vybrat dárek již v srpnu nebo v září a pak na internetu sledovat jeho cenu a vyčkávat na nejpříhodnější okamžik koupě,“ shrnuje Tomáš Hodboď.

Do ecommerce trhu letos poprvé zasáhl také nový trend hromadného nakupování. Bude zajímavé sledovat, zda-li se i tyto služby pustí do speciálních nabídek určených jako dárek pod stromeček. „Do celkového ecommerce obratu za rok 2010 přispějí slevomat weby 150 miliony korun,“ uzavírá Hodboď.

-red-

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!