Podle výzkumu NetMonitor navštívilo internetový trh v červenci celkem 5.075.130 reálných uživatelů z ČR (10+), o 5,1% méně než v předchozím měsíci. Online čtenáři si zobrazili 5,87 mld. stránek, o 7,4% méně než v červnu. Průměrně si každý návštěvník internetu zobrazil 1.157 stran. Pozn. V září 2009 došlo ke změně metodiky měření.
Průměrný uživatel věnoval online 24 hodin a 54 minut, o 58 minut méně než předchozí měsíc. V meziročním srovnání strávil uživatel na internetu v průměru o 1 hodinu a 19 minut méně než v červenci 09.
Online TOP
V červenci vypadala situace na TOP pozicích následovně:
Celkový trh vykázal meziměsíční pokles 5%. Většina médií a reklamních sítí v TOP žebříčku zaznamenala pokles návštěvnosti a téměř nedošlo ke změně pozic v TOP 20.
Na prvních pozicích zůstávají silní hráči na trhu – seznam.cz, novinky.cz, idnes.cz a centrum.cz. Ve srovnání s minulým měsícem se pořadí od sedmého místa promíchalo, z topky vypadl server nova.cz a nově se do TOP seznamu zařadil internetový portál počasí.cz.
Pozn.:
V datech ARBOinteractive nejsou zahrnuty statistiky zastupovaného serveru Facebook.com. Facebook současně registruje 2.725.980 uživatelů z ČR (Zdroj: Fejsbucek.cz, červenec 2010). V červenci si uživatelé na Facebooku zobrazili 2,5 miliardy stránek a průměrně strávili na stránkách 20 minut. (Zdroj: Google Ad Planner)
Skokani měsíce:
Z tabulky „skokanů měsíce“ můžeme vysledovat následující trendy:
Na prvním místě mezi skokany se v červenci umístil server fitweb.cz (+75%) věnující se hubnutí. Tématy zdraví a zdravého životního stylu se zabývají i portály vitalia.cz a ulekare.cz, které se umístily na 10. a 14. místě. Na druhém místě skončil zábavný komunitní web pro teen generaci xteen (+68%).
Na prvním místě mezi skokany se v červenci umístil server fitweb.cz (+75%) věnující se hubnutí. Tématy zdraví a zdravého životního stylu se zabývají i portály vitalia.cz a ulekare.cz, které se umístily na 10. a 14. místě. Na druhém místě skončil zábavný komunitní web pro teen generaci xteen (+68%). Největší meziměsíční nárůsty v počtu uživatelů generovaly servery věnující se turistice převážně v České republice – dokempu.cz (+64%), tixik.cz (+50%), turistik.cz (+44%), ceskevylety.cz (+43%) a treking.cz (+37%), turistika.cz (+33%), travelguide.cz (+29%) a ubytovani.cz (+27%). V topce skončily i s cestováním související servery o počasí meteopress.cz (15.místo) a meteocentrum.cz (19.místo).
Za zmínku stojí i páté místo webu fotbalového klubu sparta.cz (+45%), který poskočil vzhledem k začátku fotbalové sezóny. Ostatní servery, které se umístily v v TOP20skokanů se neřadí do žádné společné kategorie. Patří sem radioblaník.cz, reflex.cz, koule.cz, megainzerce.cz a maminka.cz.
Mezi skokany v návštěvnosti se v červenci zařadily níže uvedené servery: (pozn. v tabulce jsou uvedeny pouze servery s návštěvností větší jak 20.000 RU z ČR/ měsíc v obou porovnávaných měsících, zvýrazněné servery se umístily mezi skokany i v minulém měsíci).
2)Sociodemografie
V aktuální měsíční zprávě se podíváme na věkovou skupinu uživatelů 10-20 let. Jaké servery daná cílová skupina nejvíce navštěvuje a jak vypadá jejich profil?
Ve věku 10-20 let je na internetu v průměru 20,17% uživatelů, 8,74% tvoří muži a 11,43% ženy.
Jaké pravidelné aktivity na internetu provozují? Uživatelé v nejhojnější míře diskutují na chatech – ICQ, AOL (33%), získávají odborné informace pro studijní a pracovní účely (26%) a informace o produktech a službách (21%).
U skupiny ve věku 10-20 let převažuje podíl svobodných (99%).
Způsob připojení doma – podíl uživatelů v rámci cílové skupiny 10-20 let:
Z pohledu typu připojení z domácnosti převažuje u skupiny ve věku 10-20 let výrazně broadbandové připojení (68%). Přes mobil se k internetu připojují 1% internetových uživatelů ve věku 10-20 let.Vytáčené připojení z domácnosti používá u námi sledované cílové skupiny 7% uživatelů.
Četnost užívání internetu – podíl uživatelů v rámci cílové skupiny 10-20 let:
Lidé ve věku 10-20 let jsou internetově aktivní. Většina z nich navštěvuje pravidelně internetové stránky. Největší podíl ze sledované skupiny tvoří uživatelé, kteří se k internetu připojují ve 21 a více dnech v měsíci (30%) a 1 – 5 dní v měsíci (25%). Podíly ostatních skupin dle četnosti jsou srovnatelné a dosahují hodnot mezi 14 – 16%.
ABCDE národní socioekonomická klasifikace – podíl uživatelů v rámci cílové skupiny 10-20 let:
Podle národní socioekonomické klasifikace ABCDE je nejvíce uživatelů ze sledované cílové skupiny zastoupeno ve skupině D, kde tvoří 40%. U nejvyšší skupiny A je podíl CS 10-20 let jen 1%.
TOP servery dle afinity k cílové skupině 10-20 let:
Nejvyšší afinita cílové skupiny ve věku 10-20 let je na serverech lamer.cz, bravo.cz, bravogirl.cz a xteen.cz.
3) Reklamní online investice
V červenci zadavatelé za internetovou reklamu zaplatili 279,1 milionů Kč (v hrubých cenách). Na online médiích TOP hráčů (Seznam.cz, Centrum Holdings a MAFRA) skončilo 69,4% těchto rozpočtů.
Celkový objem investic meziměsíčně klesl o 24,9%, inzerenti za reklamu vydali o 92,6 miliónů méně než v červnu. V meziročním vyjádření (červenec 09 vs. červenec 2010) došlo k nárůstu o 24,4%.
Podle produktové segmentace byly v červnu nejaktivnější následující sektory zadavatelů:
1) Z.100.3. Široký sortiment (9,9%)
2) M.64.9.3. Dražby, aukce (6,3%)
3) P.79.1.2. Běžné zájezdy (3,7%)
4) P.79.1.1. Last Minute, First Minute zájezdy (3,7%)
5) Z.100.3.2. Elektronika (3,1%)
V minulém měsíci táhly internetovou reklamu nejvíce produktové kategorie: Široký sortiment; Dražby, aukce a Last Minute, First Minute zájezdy.
-red-