Počítačová škola GOPAS připravila nový kurz zaměřený na využití sociálních sítí ve firemní komunikaci a propagaci. Tento kurz je určen malým a středním firmám, podnikatelům, marketingovým manažerům a PR pracovníkům. Zkrátka všem, kteří chtějí využívat moderní nástroje ke komunikaci a efektivní propagaci svých firem, produktů a služeb. Účastníci kurzu se seznámí s informacemi o historii a současnosti sociálních sítí. Hlavní náplní kurzu bude téma efektivního používání sociálních sítí v marketingu, propagaci a komunikaci s partnery a zákazníky. Požadovanou vstupní znalostí na tento jednodenní kurz je pouze elementární schopnost práce s PC.
Sociální sítě jsou každopádně dnes hitem jak v soukromé, tak i v komerční sféře. Základním principem jejich fungování není publikování, ale sdílení informací. Uživatelé těchto sítí vytvářejí virtuální společenství vzájemně propojená vztahy a v rámci těchto společenstev sdílejí krátké texty, fotografie, videa, odkazy na webové stránky a další informace. Facebook, Twitter, MySpace, Linkedln a další sociální sítě jsou tak kvalitativně novou formou života informací na internetu. Jsou přístupné každému a zároveň nabízejí nezanedbatelný marketingový potenciál.
„Sociální sítě představují velký potenciál v marketingu, v mediální komunikaci, ve vnitrofiremní komunikaci, v lobbyingu i v dalších oblastech, kde se vyměňují informace. Jsou levnou, v optimálním případě dokonce bezplatnou, platformou propagace produktu, služby nebo i politického názoru. Současně však přinášejí rizika, například relativně známé riziko zneužití virtuální identity. Tato rizika však neznamenají, že bychom sociální sítě neměli používat. Naopak, když se je naučíme používat kvalitně a efektivně, mouhou nám sloužit a přinášet profit“ říká PhDr. Vojtěch Bednář, odborný lektor Počítačové školy GOPAS, a dále předpovídá: „tak, jako nám zevšedněly webové časopisy nebo mobilní telefony, zevšední nám brzy i sociální sítě. Paradoxně tím zajímavějšími se z hlediska komunikace firem, organizací i jednotlivců tyto sítě stanou“.
-red-