Společnost Pivovary Staropramen, druhý největší producent piva v Česku, rozšiřuje portfolio své hlavní značky a uvádí na trh světlý ležák, Staropramen 11°. Nová jedenáctka má původní stupňovitost 11,3% a díky použité výrobní technologii a složení surovin je pro ni charakteristická výrazná chuť a plná barva. Při jejím vaření byly použity hned tři druhy sladu: český, bavorský a karamelový. A právě netradiční použití karamelového sladu při přípravě světlého ležáku dělá z novinky Staropramenu originální a výjimečné pivo. Staropramen 11°, nový ambiciózní hráč na rostoucím trhu jedenáctek, se na pulty obchodů dostal koncem dubna. Od května se s ním spotřebitelé mohou setkat také v českých restauracích, hospodách a barech.
S nápadem na inovovanou recepturu přišel Jan Špaček, který je technologem výroby piva ve Staropramenu. Při vaření světlého ležáku přidal do tradičního postupu vaření karamelový slad. Ten dodává pivu charakteristickou barvu i plnou chuť. Zvolený poměr karamelového sladu a použití prvotřídních surovin tak vybavily nový světlý ležák vlastnostmi, které milovníci českých jedenáctek jistě ocení.
„Nápad, jak využít karamelový slad na přípravu „trošku jiného“ světlého ležáku, jsem nosil už nějakou dobu v hlavě,“ říká Jan Špaček z pivovaru Staropramen. „Když se pak Staropramen rozhodl začít připravovat jedenáctistupňové pivo, rozhodl jsem se pro malý experiment při vaření. Nápad jsem zkonzultoval s vrchním sládkem. Vzhledem k tomu, že u nás ve Staropramenu zaměstnance motivují k novým nápadům, neváhal a dal tomu mému zelenou. Už první várka ukázala, že vyšší dávka karamelového sladu, při využití speciálního postupu přípravy, pivo chuťově pozvedne a přidá mu další rozměr kvality. Zákazníci pak ve slepém testu potvrdili, naši domněnku. Z řady námi připravených vzorků vyhodnotili novou jedenáctku s karamelovým sladem jako nejlepší a nejzajímavější,“ dodává Špaček.
Nová Staropramen jedenáctka je připravená metodou čtyřnásobného chmelení, která je pro Staropramen typická. Na pultech obchodů se objevila koncem dubna v klasických půllitrových lahvích. Počátkem května se rozjely dodávky také do restaurací a barů, přičemž zpočátku bude nová jedenáctka ve 30 l KEG sudech. Uvedení nového piva podpořila také reklamní kampaň, jejíž hlavní tváří se stal přímo Jan Špaček, duchovní otec nápadu na nové pivo.
-red-