Nevládní nezisková organizace FSC (Forest Stewardship Council), která podporuje dřevěné výrobky z ekologicky pěstovaných lesů, spouští reklamní kampaň zaměřenou na potencionální spotřebitele. Cílem kampaně je informovat o existenci těchto dřevěných výrobků, které jsou již k dostání i na českém trhu.
Dosavadní znalost výrobků s certifikátem FSC byla velmi nízká. Proto česká kancelář světové organizace FSC vypsala výběrové řízení na reklamní kampaň propagující tyto výrobky. Jde o dřevěné výrobky (od hraček, přes papír, až po nábytek), které pocházejí z ekologicky a sociálně dobře obhospodařovaných lesů v ČR ale i v zahraničí. Certifikované dřevo FSC má tak „zaručený původ“, nepochází z divoce kácených deštných pralesů, a jsou respektována lidská a sociální práva zaměstnanců.
Výběrového řízení se účastnilo celkem šest renomovaných reklamních agentur. Vítězně z tohoto klání vyšla agentura MARCO/BBN, která v intenzivní spolupráci s klientem připravila kompletní strategii a vizuál komunikační kampaně.
Kampaň za agenturu MARCO/BBN připravoval account director Tomáš Navrátil, který velmi oceňuje přístup klienta. „Z našeho pohledu to byl ukázkový příklad přípravy komunikační kampaně,“ poznamenal Tomáš Navrátil. „Od samotného zadání, přes marketingový výzkum a definování cílové skupiny, až po společná jednání mezi klientem a našimi kreativci,“ doplnil Tomáš Navrátil.
Vizuál kampaně s claimem „Miluje dřevo, chrání les (FSC)“ hraje na emotivní strunu. „Předpokládáme, že častým impulzem k nákupu Fair Trade či FSC výrobků jsou právě emoce. Hledali jsme také něco, co bude hravé a bude vyjadřovat o co FSC jde – zdravý les a odpovědný přístup ke spotřebě dřevěných výrobků,“ prozradil Tomáš Navrátil ke grafickému zpracování kampaně.
„V neziskovém sektoru není obvykle možnost, z části i díky financím, důkladně připravit realizaci kampaní. My jsme nyní měli možnost provést sociologický průzkum, zaměřit se lépe na jednotlivé cílové skupiny a vytvořit kampaň tak, aby byla co nejlépe posílila znalost značky a certifikátu FSC v České republice. A zkušenosti Marco/BBN nám k tomu významně pomohou, “ sdělil ke kampani Tomáš Duda, zástupce ředitele a statutární zástupce FSC ČR.
-red-