Internetový pracovní a HR portál Správnýkrok.cz spouští první komerční aplikaci (tzv. widget/applet) pro uživatele sociální sítě Facebook v ČR. Nová služba, propojující účty na Facebooku a portálu Správnýkrok.cz, usnadňuje vytvoření profesního strukturovaného životopisu, a umožňuje také jednoduše přidat na Správnýkrok.cz přátele z Facebooku. Uživatel tak dokáže zhodnotit svoje vztahy a vazby při budování profesní kariéry i při shánění nového pracovního místa, popřípadě nových zaměstnanců a kolegů.
Výkonný ředitel projektu Ratibor Líbal k nové službě říká: „Mezi lidmi je primárně nejpopulárnější hledání práce přes kamarády a známé na základě jejich doporučení. A my jim nyní právě tuto službu nabízíme přes Facebook a Správnýkrok.cz. Věříme v možnosti sociálních sítí a také tomu, že i hledání zaměstnání bude v budoucnu více využívat vazeb a kontaktů, které každý z nás postupně získává. Proto představujeme první komerční aplikaci pro uživatele sítě Facebook v ČR, která rozšiřuje možnosti využití této sociální sítě,“ a dodává: „Máme v plánu připravit celou řadu navazujících aplikací, které budou postupně přidávány a integrovány na Facebook, aby se uživatelům s portálem Správnýkrok.cz pracovalo jednoduše a efektivně.“
David Krajíček, Managing Partner Krajíček&Associates doplňuje pohled personalisty:“Socíální sítě mohou být pro konzultanty personálních agentur cenným nástrojem pro vyhledávání tzv. pasivních kandidátů, tedy těch, kteří změnu v kariéře aktivně nehledají tudíž nesledují inzerci na pracovních portálech ani nemají CV v online databázi. Jedná se zejména o úzce profilované specialisty, kterých je na trhu nedostatek. V takovém případě může být vedle inzerce sociální síť velmi dobrým pomocníkem,“ a dodává: „Ze zkušenosti v USA mohu říci, že nejoblíbenějšími sítěmi jsou Facebook, Yahoo groups, Windows live a LinkedIn. Pasivní kandidáti mě jako headhuntera zajímají nejvíce, proto se pro mě stali sociální sítě zaměřené na business networking jako je LinkedIn, nepostradatelným nástrojem pro identifikaci a oslovení vrcholových manažerů.“
-red-