Otevřením své první prodejny v Praze vstoupila loni začátkem dubna na český trh nová maloobchodní síť Žabka. Během prvního roku své existence stihla otevřít v Praze a okolí více než 40 prodejen a stát se tak nejrychleji rostoucím maloobchodním řetězcem v Česku. Žabka je obchod typu convenience: kromě rychlého a pohodlného nakupování nabízí pod jednou střechou i nejrůznější služby, například dobíjení mobilních telefonů nebo platby složenek. Prodejny Žabka navštěvuje 16 tisíc zákazníků denně, za nákup přitom utratí nejčastěji 100 korun.
„První rok na trhu hodnotíme jako úspěšný, jsme rádi, že jsme přinesli nový způsob pohodlného nakupování v prodejnách splňujících nejvyšší standardy prodeje, a to všechno při udržení rozumných cen. Zkušenost ze čtyř desítek otevřených prodejen potvrzuje, že náš model obchodů se službami je perspektivní a lidé si ho oblíbili,“ říká Zdeněk Linhart, generální ředitel Žabky.
„V letošním roce plánujeme expanzi i do dalších českých měst, a to jak prostřednictvím otvíraní nových Žabek, tak akvizicí již existujících řetězců nebo samostatných prodejen. Naším cílem je otevřít do tří let kolem 300 Žabek v celé České republice,“ říká Jozef Janov, předseda představenstva Žabky.
Krátce před svými prvními narozeninami spustila Žabka doplňkové služby, které jsou vedle dlouhé otvírací doby její hlavní konkurenční výhodou. Jedná se o cash back, dobíjení mobilních telefonů, terminálové platby složenek a účtů a terminály Sazka. „O tyto služby byl enormní zájem, zákazníci se na ně v prodejnách ptali už před jejich spuštěním. Řada lidí přijde už jen proto, aby si dobila kredit nebo zaplatila složenku v době, kdy má pošta dávno zavřeno, a přitom ještě pořídí malý nákup,“ František Laubert, manažer prodejny na Karlově náměstí.
-red-