Koncem roku odstartovala Nadace Leontinka, která pomáhá zrakově postiženým dětem, novou komunikační kampaň. Televizní spot, který prozatím padesátkrát odvysílala televize Prima, navázal na linii kreativního zpracování tiskové inzerce poprvé uveřejněné v listopadu. V duchu této kampaně běžel také radiospot na Oldies radiu a Fajn radiu. Novou kampaň pro Nadaci Leontinka připravila komunikační skupina Mather, která této nadaci již několik let pomáhá oslovit dárce z řad firem i široké veřejnosti.
Na novém vizuálním stylu kampaně pro Nadaci Leontinka se podílel kreativní ředitel komunikační skupiny Mather Jiří Langpaul, jeho kolegové Petr Radotínský, Tomáš Bartl, Martin Tichý, Helena Suchá a studentka VŠUP Praha Barbora Tylová. „Cílem kreativního zpracování kampaně je upozornit na banality běžného života, které aspoň jednou vidět je pro nevidomé nedosažitelným snem,“ uvedl Ondřej Obluk, Managing Director Mather Communications. V průběhu listopadu byly ke spatření na ulicích, v tisku a ve veřejné dopravě plakáty s nápisy typu: „Nebaví vás číst plakáty v MHD? Některé děti by daly všechno, aby si aspoň jeden přečetly.“
Ve stejném stylu proběhla i výroba televizní části kampaně. „Třicetivteřinový spot se natáčel s podporou studia Avion,“ upřesnil Ondřej Obluk vznik televizní reklamy. „TV Prima nabídla nadaci vysílací prostor mezi svátky a my jsme neváhali této velkorysosti využít. Diváci tak měli možnost spatřit spot Nadace Leontinka od 22. 12. do 31. 12. 2008 celkem padesátkrát,“ uvedla Barbara Hucková, ředitelka Nadace Leontinka. „Hodnota využitého mediálního prostoru v televizi, radiu a tisku, který za symbolické ceny pomohla získat agentura Mather Communications, se vyšplhala na částku přesahující 5,5 mil. Kč.,“ dodala Barbara Hucková.
V předvánočním období se v tomto duchu vysílal také radiospot na Oldies radiu a Fajn radiu. „Ten bez nároku na honorář natočili Jana Stryková a Roman Zach,“ doplnila Barbara Hucková a dodala: „Každá aktivita, která podpoří pomoc zrakově postiženým dětem a zároveň zviditelní činnost Nadace Leontinka pomůže plnohodnotnému začlenění nevidomých do společnosti. Všem, kteří se na této komunikační kampani podíleli, velmi děkujeme.“
-red-