Internetové stránky Dopravního podniku získaly dvojnásobné ocenění v žebříčcích WebTop100, v němž každoročně zápolí weby nejvýznamnějších českých firem.
Internetová prezentace společnosti, jejíž nová verze byla spuštěna v průběhu dubna letošního roku, byla porotou ohodnocena jako suverénně nejlepší v kategorii Transport. V konkurenci ostatních českých dopravních firem i aerolinek byly internetové stránky www.dpp.cz oceněny především za uživatelský přínos pro zákazníka. Stránky proto obdržely i speciální cenu Uživatelská trefa.
„Získaných ocenění si velmi vážíme. Při přípravě stránek jsme kladli důraz především na rychlou dostupnost informací a přehlednost webu. Díky spolupráci s Národní radou osob se zdravotním postižením ČR jsou stránky využitelné i pro nevidomé a krátkozraké spoluobčany, pro než je cestování MHD složitější,“ uvedl Jan Svoboda, vedoucí oddělení Marketing a komunikace Dopravního podniku hl. m. Prahy.
Žebříček WebTop100 posuzuje firemní weby dle několika kritérií. Hodnotitelé prověřují zvlášť použitelnost, grafický design, technické řešení, marketing a přínos pro uživatele.
„Web Dopravního podniku působí velmi pozitivně. Vizuální styl je velmi dobře sjednocen s tiskovými materiály, což se jen tak nevidí. Jako Pražan vím, co budu od tohoto webu potřebovat, a přesně to mi web DPP nabízí nenásilnou a přehlednou formou,“ uvedl porotce WebTop100 Jiří Tvrdek.
Nová webová prezentace nebyla tvořena s cílem aktualizovat starou verzi, ale formou kompletní změny systému, která zaručila splnění potřeb cestujících. Porota velmi příznivě posoudila i technické řešení webu.
Hlavním přínosem stránek pro zákazníka je především služba, která pomáhá cestujícím vyhledat vhodné dopravní spoje. Výraznou změnou oproti předchozí verzi je i možnost osobního nastavení stránek, takzvané personalizace. Registrovaný uživatel si může po přihlášení nastavit službu Moje linky tak, aby zobrazovala jízdní řád jím často využívaných linek a informovala o výlukách, které se jich týkají.
„Prakticky zaměření uživatelé webu jistě oceňují i další služby, jako je například vyhledávání obvyklých spojení, informace z meteočidel či údaje o aktuální obsazenost parkovišť P+R,“ uzavírá Jan Svoboda.
-red-