Už podruhé dostali studenti díky Poštovní spořitelně a serveru bankovnipoplatky.com šanci vyjádřit svůj názor, jak by měla podle nich vypadat ideální banka 21. století, tentokrát ve vztahu vzájemné komunikace banky a klienta. První došlé práce přinesly originální nápady a také jedno společné poselství: podle většiny autorů by kontakt s bankou měl být co nejjednodušší a klient by se v ní měl cítit jako doma.
Pohodlí, rychlost, osobní přístup. To jsou charakteristické rysy Ideální banky, jak ji většinou vidí studenti. „Důstojnost a bezpečnost, … ale co také využít prostor a vytvořit útulné prostředí, kde by se lidé mohli zastavit, přečíst si noviny, dát si šálek kávy a při čekání na ni by jim byly nabídnuty finanční služby,“ navrhuje jeden z autorů Ondřej Smutný.
Má banka chodí ke mně!
Téměř všichni autoři volají po širším využití moderních technologií, většina z nich navrhuje komunikaci přes e-mail. „Spousta věcí by se dala vyřešit přes telefon, internet či mail klienta – o kolik by ubylo zoufale čekajících lidí u přepážek! Mottem by mohlo být: Nechodím do banky, má banka chodí ke mně!,“ píše ve své eseji Marie Stránská.
„Už podle prvních exemplářů je vidět, že letošní práce ještě předčí úroveň minulého ročníku. Těšíme se na další nápady, které jsou pro nás vítanou inspirací,“ zhodnotil začátek letošního ročníku ombudsman Poštovní spořitelny Martin Kovář. „Je zřetelně vidět, že studenti mají jasnou představu o tom, co od banky chtějí a co jim naopak nepřipadá důležité,“ doplnil Patrik Nacher, provozovatel serveru www.bankovnipoplatky.com.
Pohodlí především
První došlé práce studentů volají po osobním přístupu a pohodlném ovládání, což je přesně strategie, kterou Poštovní spořitelna prosazuje. Důkazem toho je například brzké zavedení tzv. TV Banky, která klientům umožní ovládat své finance z pohodlí domova, nebo možnost změnit si jednoduše PIN ke kartě přímo na bankomatu, či přes něj zadávat platební příkazy.
„Je důležité připomenout, že není podstatné, kdo nakonec vyhraje – jde především o podněty, které se k nám od studentů dostanou. Věříme, že společně můžeme neustále vylepšovat naše služby a stát se tak ideální bankou 21. století. Již teď se například snažíme zdokonalit komunikaci s mladými lidmi, a to hlavně díky portálu www.i-space.cz, který nabízí kromě finančních produktů také spoustu hudby, filmů a zábavy,“ dodal Martin Kovář.
-red-