Média

FILIP media na postupu

Komunikační agentura FILIP Media, provozovatel sítě reklamních obrazovek, dobyla v letošním roce několik důležitých pozic na trhu out-of-home, resp. in-store médií. Od začátku roku se jí podařilo proplést svou digitální sítí celkem jedenáct významných obchodních a zábavních center po celé republice. Vedle Palladia, do kterého vstoupila se svými monitory už v loňském roce, přivedla své vysílání na čtyři další místa v regionu Praha a do sedmi jiných významných českých měst. Portfolio jejích obrazovek se rozrostlo na celkový počet více než 400 kusů.

Síť v současnosti zahrnuje pražské komplexy Palladium, Metropole Zličín, Obchodní centrum Letňany, Novodvorská Plaza a Aquapalace Praha a dále pak centra Plzeň Plaza, Mercury v Českých Budějovicích, Bondy v Mladé Boleslavi, Olomouc City a brněnské Futurum. K tomu budou v průběhu října uvedeny do provozu obrazovky v jihlavském City Parku a ve Varyádě v Karlových Varech. Ve většině center jsou nainstalovány LCD monitory, někde plazmy. Jejich velikost se pohybuje od 107 do 166 cm, výjimkou je Metropole, kde se vysílá na velkoplošné obrazovce se zpětnou projekcí.

„Naším cílem je vybudovat a provozovat celorepublikovou síť a tomuto konceptu pevně věříme. Jsme přesvědčeni, že nabízíme médium, které je schopné připoutat na sebe dostatek pozornosti. Monitory instalujeme výhradně na místa s nejvyšší kumulací či frekvencí lidí, nejlépe tam, kde čekají nebo se stravují, jako jsou eskalátory, food courty nebo odpočinkové zóny, nebo do prodejních pasáží či vstupních vestibulů, kudy všichni procházejí. Po téměř roční zkušenosti s vysíláním už ale taky víme, co je třeba změnit, a připravujeme nové vysílání. Chceme více respektovat zejména tu skutečnost, že návštěvník obchodního centra musí stihnout zachytit předkládanou informaci i při chůzi,“ říká Aleš Klíč, generální ředitel agentury. Podle Klíče dobře sestavený obsah vysílání a formát respektující specifické vlastnosti média a prostředí mohou zájem o obrazovky výrazně zvýšit. Zadavatelům reklamy radí, aby na obrazovky v obchodních centrech dávali statičtější typ reklamy s prvky animace, připomínající spíše billboard než televizní spot. Její ideální délka je 15, maximálně 20 sekund.

Reklamní potenciál obchodních a zábavních center
Fenomén nákupně-zábavních komplexů, kam lidé chodí nejen nakupovat, ale trávit volný čas, je v současnosti v Česku na vzestupu a informace o centrech ve výstavbě nebo ve fázi projektové přípravy vypovídají o tom, že tento trend ještě dlouho vydrží. Podle studie Schopping center & hypermarket 2008 (INCOMA Research / GfK Praha) počet lidí, kteří navštíví některé z obchodních center alespoň jednou měsíčně, neustále roste. Ve struktuře návštěvníků jsou oproti běžné populaci více zastoupeni lidé mladší, se středoškolským či vysokoškolským vzděláním a s vyšším příjmem. Průměrná doba jedné návštěvy se neustále prodlužuje a až 74 % návštěvníků setrvá v komplexu déle než jednu hodinu. Podle výsledků výzkumu Factum Inventio z ledna 2008 nazvaného Postoje české veřejnosti k reklamě (Češi a reklama 2008 – proměny postojů české veřejnosti k reklamě. Marketingové noviny.cz / Výzkum trhu 25. 2. 2008) se zase ukazuje, že obrazovky v místě prodeje jsou nejpříznivěji vnímaná reklamní média. Většina lidí (44–53 %) se domnívá, že množství reklamy tohoto druhu je zatím přiměřené, a 14 % lidí dokonce odpovědělo, že by této reklamy uvítali více.

Centra, která síť agentury FILIP Media v současnosti pokrývá, mají dohromady měsíční návštěvnost přes 5 milionů lidí. Rozložení sítě po celé republice umožňuje zadavatelům reklamy využít obrazovek pro celostátní kampaň a zároveň je možné, díky samostatným vysílacím okruhům, i lokální zacílení kampaně výběrem jednoho nebo několika vhodných center.

Zásah v pravou chvíli
Podle provozovatele znamená přítomnost obrazovek v nákupních komplexech velkou příležitost zejména pro místní obchodníky a poskytovatele služeb. Ti mohou jejich prostřednictvím přilákat návštěvníky centra do své prodejny a dát jim impulz k okamžitému nákupu. Většina nájemců však kupodivu o reklamu v místě prodeje neprojevuje zájem. „Nájemci u nás neinzerují, protože – alespoň podle našich zjištění – jsou přesvědčeni, že důležitější je prezentovat se mimo centrum. Lidé, kteří už v centru jsou, si podle nich cestu do jejich prodejny vždycky najdou,“ popisuje svou zkušenost Aleš Klíč. „Abychom si místní prodejce naklonili, chystáme posun ve vysílání, tak aby více vyhovovalo i jejich potřebám. Chceme do něj například dodat více lifestylových informací a mezi nimi pak vytvořit prostor pro jejich upoutávky.“

-red-

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!