Obchod

Retail in Detail 2008 /Convenience: Pohodlí jako jedna z velkých rozvojových příležitostí

Určitě už jste to slyšeli: lenost je matka pokroku … Možná to zdánlivě nezapadá do celkového konceptu penězi a časem ovládané tržní ekonomiky, ale nenechte se mýlit. Náklady a výnosy totiž nemají jen materiální podobu, ale stále více se hovoří i o jejich nefinančních aspektech. Klasickým příkladem je skutečnost, že stále více spotřebitelů bere do úvahy nejen přímou cenu nákupu, ale i výdaje spojené s cestou na nákup (benzín, ztráta času, amortizace auta) a v neposlední řadě i „psychické” náklady. Jinými slovy – pokud někoho nákup ve velké prodejně nadprůměrně unavuje až stresuje, chápe to jako specifickou formu nákladu (ztráty). Podobně je to i s užíváním výrobků (nepohodlná manipulace, způsob otevírání,..) – celá řada vícenákladů má zdánlivě triviální charakter, ale ve finále velmi zatěžuje.

Mezinárodní výzkumy (například GfK Roper Reports Worldwide) signalizují, že podíl spotřebitelů, kteří si uvědomují, že čas jsou poníze a stres je vícenáklad je ve střední a východní Evropě (včetně České republiky) zatím podstatně nižší než v nejvyspělejších zemích. To je jistě skvělá zpráva pro cenově orientované produkty a prodejny. Současně zde však již nyní existuje docela podstatný „mega-výklenek” minimálně 20 % spotřebitelů, pro něž pohodlí představuje významnou hodnotu. A to je jistě nezanedbatelná tržní příležitost….

Zajímá vás, jak tuto příležitost využít, a to jak z pohledu maloobchodu, tak z pohledu dodavetele spotřebního zboží? Nenechte si ujít specializovanou konferenci ze série Retail in Detail s názvem Convenience, která se koná 24.9. 2008 v andel´s hotelu v Praze.

Více informací o programu a možnost on-line registrace na http://www.retail21.cz/retailindetail/.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!