Ve všech stanicích pražského metra jsou umístěny speciální recyklační stojany, do kterých mají čtenáři možnost přečtený deník odložit, a poslat jej tak znovu do oběhu.
Na každé stanici je cestujícím k dispozici speciální stojan určený k recyklaci výtisků. Navíc jsou v deseti nejfrekventovanějších stanicích umístěny speciální recyklační koše, které kameloti po skončení distribuce deníku vybírají a použitelné výtisky pak umísťují do recyklačních stojanů k další distribuci.
„Předpokládáme, že se tímto způsobem vrátí znovu do oběhu až 10 % výtisků, čímž se zvýší nejenom čtenost deníku Metro, ale podpoříme i ekologické chování cestujících, kteří doposud odkládali přečtené výtisky do odpadkových košů umístěných v blízkosti stanic metra. Věřím, že celý projekt si získá u Pražanů oblibu, stejně jako tomu je v dalších metropolích, kde podobný systém recyklace výtisků funguje již několik let,“ komentoval recyklační program Aleš Pýcha, marketingový ředitel společnosti METRO Česká republika.
„Dopravní podnik klade velký důraz na ekologii, ochranu životního prostředí, ale i na zvyšování komfortu cestování městskou hromadnou dopravou, k němuž již dnes neodmyslitelně deník Metro patří. Recyklačním programem se hlásíme k našemu konceptu „Chováme se odpovědně“. Slibujeme si od něho, že přečtený deník nebude končit v odpadkových koších, ve stanicích nebo v soupravách metra, ale umožní jeho přečtení i dalším cestujícím v průběhu celého dne,“ řekl Jan Svoboda, ředitel Marketingu a komunikace Dopravního podniku hlavního města Prahy.
Celá recyklační kampaň, která poběží pod sloganem „Pošlete Metro do dalšího kola“, bude podpořena masivní inzercí v deníku Metro a propagací na reklamních plochách ve vozech pražského metra, které poskytne Dopravní podnik hlavního města Prahy.
-red-