Nakladatelství Management Press uvádí první ze svých zářijových knižních novinek – 4. doplněné vydání knižní podoby úspěšného a populárního kursu rétoriky a veřejného vystupování pro manažery, obchodníky, právníky a další veřejně činné osoby, který připravil zkušený autor a pedagog prof. Jaroslav Kohout.
Jeden z výzkumů věnovaných manažerům obsahoval i snímek jejich pracovního dne. Není bez zajímavosti, že dvaašedesát procent pracovní doby manažera připadlo na osobní styk s jinými lidmi (porady, jednání s návštěvami, telefonické rozhovory, veřejná vystoupení…). Přitom nejen u nás, ale i v řadě vyspělých zemí se často více než polovina manažerů může pochlubit technickým vzděláním, které na tuto skutečnost často nepamatovalo. A přitom například analýza inzerátů dokládá, že od uchazečů o místa manažerů se jako jedna z nejčastěji uváděných schopností vyžaduje umění dobře komunikovat.
Není tedy divu, že kniha zkušeného autora a pedagoga Jaroslava Kohouta, stručně a výstižně nazvaná Rétorika (s podtitulem Umění mluvit a jednat s lidmi ), se v nakladatelství Management Press dočkala svého nového, již 4. doplněného vydání.
Možná že na první pohled titul díla vede k domněnce, že je určeno především učitelům a profesionálním politikům a jiným řečníkům. Pohled do obsahu však tento dohad jednoznačně vyvrací. Autor se po zajímavém historickém exkursu do dějin rétoriky zabývá navýsost praktickými otázkami. Všechny své poznatky důsledně spojuje s potřebami řídících pracovníků. V kapitole Řeč mluvená, psaná a viděná čtenář najde informace o základních poruchách hlasu a jak proti nim bojovat, stejně jako praktické rady pro vedení porad, udělování pochval či kritiku podřízených. Část kapitoly věnovaná „řeči viděné“objasňuje význam a důsledky nonverbální komunikace. Upozorňuje na chyby, kterých se můžeme dopustit při jednání v mimice či v pohybech rukou.
Další část věnovaná užitečným radám, jak dobře mluvit, vysvětluje význam spisovného jazyka pro dorozumění, ale také upozorňuje na zlozvyky vedoucí k nepochopení projevu. Charakterizuje je Murphyho zákonem pro nositele Nobelovy ceny: Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. Autor se zabývá i otázkami mluveného projevu a stresu, resp. trémy a jak je odstranit, přináší praktické rady, které z rétoriky vyplývají pro manažery, zaměřuje se i na otázky správného vedení obchodního jednání či jak úspěšně pěstovat řečnické dovednosti.
Kniha, která je napsána velmi srozumitelně a čtivě, umožňuje prakticky každému zlepšit vlastní komunikační návyky, naučit se vystupovat na veřejnosti. Stala se také textem pro náročné vysokoškolské kursy, jakož i populární semináře určené nejširší veřejnosti.
(jap)
Kniha vyšla v nakladatelství MANAGEMENT PRESS.
Knihu je možné objednat u stejného nakladatelství.
Brož., 145 x 205 mm, 170 str.,
doporučená cena 210 Kč, ISBN 80-7261-072-4