Za účasti předních zahraničních i českých specialistů z oboru marketingu se uskutečnil 5. června 2008 v Praze již devátý ročník mezinárodního kongresu Marketing Management 2008. Jednou z přednášejících, kteří se věnovali radikálním změnám chování spotřebitelů a trhu celkově, byla i Kathy Sheehan, Senior Vice-President, GfK Costum Research North America.
Ve své přednášce se Kathy Sheehan soustředila na spotřebitelské trendy v oblasti médií a informačních kanálů v období tzv. třetí fáze globalizace. Nezastupitelnou roli v tomto procesu hrají individuální potřeby (zábava) a nová média, která právě tento druh individualizace podporují. Patrné je to například na celosvětové penetraci mobilních telefonů: Zatímco v roce 1997 byla jen na úrovni 19 %, v roce 2006 dosahovala již 84 %.
Právě mobilita by mohla být symbolem 21. století. Její podoba má několik úrovní – sociální, psychickou, kulturní a virtuální. V marketingovém odvětví s ní lze nejsnáze cílit na mladistvé. Například mezi mladými lidmi od 13 do 19 let komunikuje 73 % přes SMS zprávy, 34 % využívá mobily pro video a foto soubory a např. 19% slouží k poslechu hudby a stejnému počtu též k prohlížení internetu.
Společnost GfK Praha v rámci kongresu na svém stánku představila i videozáznamy pořízené oční kamerou. Ondřej Herink, specialita na výzkum oční kamerou pro region střední a východní Evropy, zde na exkluzivních záznamech demonstroval schopnost oční kamery sledovat dráhu zraku člověka po jakémkoli materiálu (metoda Eye-tracking), a tak ověřit efektivitu libovolné obchodní komunikace.
– red –