Většina Čechů sportuje hlavně pro radost z pohybu, přičemž pro ně výkon není důležitý. Polovina dotázaných sportuje hlavně pro to, aby si udrželi postavu a dobře vypadali.
Podle výzkumu SPORT EQUIPMENT & FASHION 2007, realizovaného společnostmi INCOMA Research a GfK Praha, se sportu věnuje více jak polovina (53%) obyvatel ČR. Sportující Češi ročně provozují nějaký sport v průměru 140 dní ročně. Průměrný sportující se věnuje intenzivně dvěma sportům, alespoň příležitostně šesti sportům. Mezi nejoblíbenější sporty patří plavání, pěší turistika, cykloturistika, fotbal a sjezdové lyžování.
Hlavním motivem pro trávení volného času sportem je udělat něco pro své zdraví, zůstat v kondici (62%) následovány zážitky, příjemným trávením volného času – relaxací (52%) a trávením volného času s přáteli nebo rodinou (31%).
Za výše uvedené motivy, důvody a přístup ke sportu jsou sportující domácnosti ochotny ročně vydat průměrně 23 220,- Kč, což je téměř o 2000,- Kč více než v loni. Největší podíl na výdajích má sportovní oblečení (48%) a vybavení (38%). Kolem 10ti % tvoří výdaje za vstupenky a permanentky a pod 5 % jsou kurzy a výdaje za trenéra.
Impulsivita při nákupu sportovního vybavení je poměrně vysoká. Téměř polovina respondentů neplánuje nákup konkrétního zboží a nechává se ovlivnit nabídkou prodejny (50%). Většina dotázaných také uvedla, že při nákupu sportovního zboží není věrná „své“ jediné prodejně (70%).
Dotazovaní nakupují sportovní módu a vybavení hlavně ve specializovaných prodejnách – preferuje je 80% respondentů. V rámci specializovaných prodejen dávají pak nakupující přednost spíše menším prodejnám před velkoplošnými samoobslužnými speciálkami. Při výběru prodejny hrají klíčovou roli zejména dostupnost prodejny, dobrá předchozí zkušenost, šíře sortimentu a kvalita personálu. 25% hranici návštěvnosti se podařilo překonat prodejnám Adidas, Gigasport a Nike (k jejich aktivní znalosti může částečně přispívat i ztotožnění značky s některými nezávislými prodejnami).