Bezplatné deníky Metro a Metropolitní Expres se sloučí v pondělí 7. dubna do jednoho. Nové Metro bude vycházet v menším a čtenářsky atraktivnějším sešitém formátu a s větším počtem stran.
„Čtenářům se do rukou dostane plnohodnotný deník, ve kterém najdou informace o dění v Česku, ve světě, ekonomice, kultuře i sportu. Chceme vylepšit kvalitu textů i výběr zpráv a postupně se tak vymanit ze závislosti na agenturním zpravodajství. V novém Metru, jehož rozsah se zvýší v průměru na 24 až 28 stran, se objeví také některé rubriky z Metropolitního Expresu – anglická stránka, hry nebo křížovky“, prozradil podobu nového deníku jeho šéfredaktor Josef Rubeš, který do redakce Metra přichází z postu zástupce vedoucího domácího zpravodajství deníku MF DNES.
„Správnost rozhodnutí zmenšit formát deníku na tzv. „poloviční berlínský“ potvrdil výzkum realizovaný agenturou GfK Praha, v němž 76 % čtenářů bezplatných deníků uvedlo, že dávají přednost menšímu a sešitému formátu“, komentoval rozhodnutí Aleš Pýcha, marketingový ředitel společnosti METRO Česká republika.
Další změnou související se sloučením obou bezplatných deníků jsou i nové inzertní možností. Od 7. dubna mají zadavatelé možnost využít inzertní kupláž POWER KOMBI, která nabízí inzerci v deníku Metro, MF DNES a Lidových novinách. Inzertní balíček TOP REGION pak v regionálním vydání deníku Metro a MF DNES. V obou variantách je Metro zvýhodněno o 15 % oproti standardnímu ceníku.
Průměrný denní tištěný náklad deníku dosáhne 350 tisíc výtisků (340 000 – pondělí až čtvrtek, 390 000 – pátek). Dojde rovněž k výraznému navýšení počtu distribučních míst, které nové Metro převezme po Metropolitním expresu. Zejména se bude jednat o distribuční místa v 15 městech Středočeského kraje, kde dosud Metro distribuováno nebylo.
„Spojení deníků je podporováno kampaní připravovanou ve spolupráci s agenturou Euro RSCG. Kampaň, která probíhá v několika fázích a pro niž byl zvolen koncept „milostné dopisy“, probíhá v obou denících a v prostorách pražské podzemní dráhy za využití distribučních stojanů deníků, rámečků, CLV a speciálních polepů dveří vozů metra“, uvedl dále Aleš Pýcha.
-red-