Marketing

Tesco potřetí absolutním vítězem

Absolutním vítězem ocenění a držitelem titulu GE Money Multiservis Obchodník roku 2007 se stává Tesco. To tak triumfuje potřetí v pětileté historii ocenění. Výsledky letošního ročníku byly oznámeny 10. října během slavnostního večera v pražském Slovanském domě za účasti významných osobností soukromého i veřejného sektoru a médií. Vedle absolutního vítěze byli oceněni obchodníci v 11 oborových a 2 zvláštních kategoriích. Společnosti IKEA a OBI potvrdily nadvládu ve svých kategoriích – od vzniku ocenění zde nepoznaly přemožitele a zvítězily ve všech pěti ročnících.

„Během své pětileté historie se ocenění stalo významnou a prestižní událostí pozorně sledovanou obchodníky, spotřebiteli i médii. Svědčí o tom jak rekordní počet 591 tisíc známek, které udělili spotřebitelé v rámci hlasování veřejnosti, tak i komunikace samotných obchodníků, vyzývajících své zákazníky k hlasování,“ uvedl Charlie Coode, předseda představenstva a generální ředitel společnosti GE Money Multiservis, která je generálním partnerem ocenění.

Letošní ročník ocenění GE Money Multiservis Obchodník roku byl zahájen na tiskové konferenci 5. června. Během slavnostního večera 10. října byli kromě absolutního vítěze, jímž se stala společnost Tesco, vyhlášeni vítězové 11 oborových a dvou zvláštních kategorií. Novinkou jsou letos dvě nové oborové kategorie – Diskont roku a Čerpací stanice roku. Původně společná kategorie pro Prodejce oděvů a obuvi byla rozdělena do dvou.

„Naším cílem je, aby ocenění co nejlépe mapovalo český trh, proto jsme se rozhodli pro přidání nových kategorií. Diskonty jsou dnes velmi tvrdou konkurencí pro supermarkety, podle průzkumů v nich nakupuje přes 40 % českých spotřebitelů. Čerpací stanice už nejsou pouze místem k natankování, ale stále důležitější roli hrají doplňkový prodej a služby poskytované motoristům,“ zdůvodnil Charlie Coode vznik nových kategorií.

Výsledky 5. ročníku ocenění GE Money Multiservis Obchodník roku:
GE Money Multiservis Obchodník roku 2007: Tesco

Oborové kategorie: :
GE Money Multiservis Hypermarket roku 2007: Tesco
GE Money Multiservis Supermarket roku 2007: Albert
GE Money Multiservis Diskont roku 2007: Lídl
GE Money Multiservis Prodejce drogistického zboží roku 2007: Teta
GE Money Multiservis Hobbymarket roku 2007: OBI
GE Money Multiservis Prodejce elektro roku 2007: Elekro World
GE Money Multiservis Prodejce nábytku roku 2007: Ikea
GE Money Multiservis Prodejce textilu roku 2007: OP Prostějov Profashion
GE Money Multiservis Prodejce obuvi roku 2007: Baťa
GE Money Multiservis Čerpací stanice roku 2007: Benzina
GE Money Multiservis Internetový obchod roku 2007: Vltava Stores

„Gratuluji společnosti Tesco i vítězům jednotlivých kategorií. Úctyhodným výsledkem jsou první místa společností IKEA a OBI, které ve svých kategoriích zvítězily již popáté za sebou – svědčí to nejen o jejich silné pozici na trhu, ale i o dobré strategii zaměřené na dlouhodobé budování vztahu s věrnými zákazníky, což je trend, který bude na českém trhu hrát stále významnější roli,“ ocenil úspěšné obchodníky Charlie Coode.

Výsledky oborových kategorií byly určeny na základě expertního průzkumu spotřebitelských preferencí, který v průběhu srpna a září provedla nezávislá agentura INCOMA Research. Průzkum byl proveden na reprezentativním vzorku 1000 osob napříč celou českou populací ve věku 15-79 let.

Prostřednictvím SMS a internetového hlasování bylo tradičně rozhodnuto o vítězi kategorie Cena veřejnosti. Spotřebitelé mohli tímto způsobem vyjádřit svůj názor na kvalitu a rozsah služeb jednotlivých českých obchodníků a této příležitosti využili opravdu výrazně – za čtyři měsíce hlasování udělili obchodníkům 591 tisíc známek, čímž byl o 240 tisíc překonán dosavadní rekord z loňského ročníku. Počet hlasů je zároveň jeden z nejvyšších, který byl kdy v ČR v hlasování na internetu a prostřednictvím SMS dosažen. Vítězem této kategorie se stala společnost Lidl.

K úspěchu v oborové kategorii Hypermarket roku a v celkovém hodnocení přidalo Tesco ještě vítězství v kategorii Professional, kde o výsledcích rozhoduje průzkum zadávaný časopisem Regal. V jeho rámci bylo osloveno 210 manažerů odpovědných za marketing a komunikaci s obchodními partnery (obchodními řetězci a nezávislým maloobchodem). Průzkum byl proveden metodou CATI (telefonické dotazování s podporou počítače).

Do výběru absolutního vítěze se (prostřednictvím vážených koeficientů) promítly všechny tři výše zmíněné způsoby hodnocení – průzkum spotřebitelských preferencí, hlasování veřejnosti i průzkum mezi manažery.

“Věřím, že výsledky pátého ročníku ocenění nejen potěší vítězné obchodníky, ale zároveň pomůžou spotřebitelům k lepší orientaci na českém trhu, který se neustále vyvíjí. Patrná je celá řada trendů, které jsou reakcí na sílící konkurenční prostředí. V současnosti se obchodníci daleko více než dříve soustředí na rozšiřování primárního sortimentu o doplňkové produkty a služby v duchu zvyšování nákupního komfortu. Vzhledem k nasycenosti trhu se dá v budoucnu očekávat ještě výraznější orientace na udržení stávajících zákazníků, spíše než na získávání nových,“ uzavřel Charlie Coode.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!