Letecká společnost British Airways zveřejnila údaje o využití služeb, které nabízí na svých internetových stránkách ba.com. Počet českých pasažérů, kteří využívají k organizování své cesty internet, trvale roste.
Čeští zákazníci, kteří používají internet k plánování svých cestovních aktivit, oceňují širší a sofistikovanější nabídku těchto služeb. Trend potvrzují i údaje British Airways, podle kterých došlo na lince Praha – Londýn k 167,6% (březen 06/březen 07) nárůstu cestujících, jež se odbavili na svůj let prostřednictvím internetových stránek ba.com (online check in). Od února 2007 nabízí letecká společnost českým pasažérům i další službu, a to možnost vytištění si palubní vstupenky přes internet (online boarding pass). V měsíci březnu využilo tuto službu dvaapůlkrát více cestujících než v měsíci předešlém, kdy letecká společnost tuto službu zavedla. Čeští pasažéři se tedy řadí k těm cestujícím, kteří se ve zvýšené míře přeorientovali na nejmodernější služby online.
Anna Ingham-Grant, Commercial Manager, Hungary, Czech Republic & Slovakia, uvedla: „V současné době nabízíme našim pasažérům při odletech z Prahy běžný komplexní standard online služeb platný pro British Airways. Neustálý růst zájmu cestujících o online služby potvrzuje i to, že na lince Praha – Londýn se odbavilo přes internetové stránky ba.com během letošního března o 167,6 % cestujících více než ve stejném období loňského roku. Pro porovnání tento nárůst za stejné období na lince Budapešť – Londýn činil pouze 47 % cestujících, což dokládá, že čeští pasažéři, ve srovnání s našimi geografickými sousedy, rychleji přijímají nové moderní postupy, které usnadňují, zrychlují a zpříjemňují cestování. Těší nás, že jsme v únoru tohoto roku mohli cestujícím při odletu z Prahy nabídnout další online službu, kterou je možnost vytištění si palubní vstupenky prostřednictvím internetových stránek ba.com.“
British Airways má v oblasti poskytování služeb prostřednictvím internetových stránek vedoucí pozici mezi leteckými společnostmi. V současné době si mohou cestující rezervovat prostřednictvím internetové služby „nákupní košík“ celou cestu. Komplexní služba „nákupní košík“ umožňuje objednávku letenky, ubytování, dopravy na a z letiště, dále objednání vstupenek na různé kulturní a jiné události v cílové destinaci i zapůjčení automobilu. S využitím služby „Manage My Booking“ si mohou klienti společnosti změnit svou letenku v případě, že změní své plány, mohou si také zdarma objednat své oblíbené sedadlo či si dopředu objednat menu. Dvacet čtyři hodin před odletem je možné se přihlásit na let (online check in) a od února 2007 je také možné následně si vytisknout svou palubní vstupenku (online boarding pass) z pohodlí domova či kanceláře.
– red –