Výzkum trhu

Synovate a časopis Media odhalili TOP 1000 značek Asie

Přední asijský časopis Media (www.media.com.hk), který přináší poslední informace ze světa médií, reklamy a marketingu zveřejnil spolu s agenturou Synovate www.synovate.com, výsledky každoročně pořádaného výzkumu Asia’s Top 1000 Brands.

Tim Waldron, generální ředitel Haymarket Media Limited a vydavatel časopisu Media, řekl, že časopis je pyšný na to, že spolufinancoval výzkum jako službu svým čtenářům.
„Jedná se o třetí ročník studie Top 1000 značek Asie. Ta nyní působí jako ukazatel „zdraví“ značek. To platí jak pro lokální tak pro globální značky působící na asijském trhu.“
„Společnosti mohou zhodnotit současné trendy a pracovat na tom, aby se jejich značky staly jednou z těch úspěšných senzací – těmi značkami, které předčí čísla a slova na papíře a stanou se vědomím v myslích spotřebitelů napříč Asií“, řekl.

Steve Garton, ředitel Global Media Synovate řekl: „Synovate velice těší spolupráce s časopisem Media na tak rozsáhlém a významném projektu. Společně jsme provedli solidní a věrohodný průzkum veřejného mínění zaměřený na nejlepší asijské značky.”
“Ale proč se stále ohlížet po “nejlepších” značkách? Jednoduše, je to něco, co se musíme naučit, aby jsme pochopili, co povýší běžnou každodenní značku do takového postavení. Co musí „marketéři“ udělat, aby dostali své značky až tam? Prvním krokem v tomto procesu je právě zjistit kdo už statutu „nejlepší“ dosáhl“, dodal Steve Garton.

Kompletní seznam Top 1000 značek Asie, spolu s komentáři expertů, vyšel 22. září 2006 v Media Portfolio, který je distribuován předplatitelům časopisu Media.

O výzkumu
Seznam Top 1000 značek Asie je založen na vlastním výzkumu provedeném agenturou Synovate pro Asian Integrated Media ve spojení s časopisem Media. Devět zemí bylo začleněno do třetího kola výzkumu – Čína, Hong Kong, Tchaj-wan, Filipíny, Thajsko, Malajsie, Singapur, Indie a Indonésie.
Výzkumu se účastnili respondenti ve věku 15-64 let. Velikost vzorku činila 500 lidí na jednotlivou zemi, vyjma Číny a Indie, kde činil vzorek 750 lidí napříč třemi a čtyřmi nevětšími městy.
Toto je třetí ročník studie. Letošní ročník představuje dva podstatné rozdíly v metodologii, proto pokud chceme srovnat letošní výsledky s výsledky roku 2005 musíme tuto skutečnost brát v potaz.

Těmito klíčovými změnami jsou:
1. Výzkum se stal komplexnějším a zahrnuje nové kategorie. To ovlivnilo celkové pořadí značek
2. Místo dotazování se na nejlepší mezinárodní a nejlepší místní značku v každé kategorii, studie zaznamenala jednoduše celkově nejlepší a druhou nejlepší značku

Na co se Synovate ptal?
Byly položeny dvě otázky určující nejlepší značky v každé z jednotlivých kategorií zahrnutých ve výzkumu.

„Když si představíte (výrobek / službu / kategorii), jaká “nejlepší” značka Vás napadne jako první? Pojmem “nejlepší” se myslí značka, které nejvíce věříte nebo značka mající nejlepší pověst jako (výrobek / služba / kategorie).”

“Bez ohledu na značku, kterou jste právě zmínil(a), jakou značku považujete za druhou nejlepší jako (výrobek / službu / kategorii)?”

Co studie zahrnovala?
Agentura Synovate pokryla 15 hlavních kategorií produktů a služeb: alkohol, finanční služby, auto-moto, elektroniku, oblečení / módu, kosmetiku, zdraví, osobní / obchodní vybavení a služby, telekomunikace, nemovitosti, cestování, jídlo a pití, sport / záliby / hračky, dětské výrobky a produkty do domácnosti.

Studie 2006 celkově zahrnovala 84 podkategorií.

Výsledky
Výsledky byly posuzovány vzhledem k populačním proporcím každé země zařazené do studie, aby bylo možno poskytnut reprezentativní vzorek společnosti.

Značky s nejvyššími procenty hlasů jsou řazeny sestupně, dané kategorii vždy vévodí nejoblíbenější značka.

Při sestavování Top 1000 seznamu, Synovate sčítala čisté hlasy pro každou určitou značku, přičemž od každého respondenta započetla pouze jeden hlas dané značce. Nespočet z nich se totiž objevil v několika podkategoriích.

Tabulka:

Místo

Značka

1

Nokia

2

Sony

3

Nestlé

4

Colgate Palmolive

5

Panasonic

6

Honda

7

Coca-Cola

8

Samsung

9

Canon

10

7-Eleven

11

McDonald’s

12

Pampers

13

LG

14

Kentucky Fried Chicken (KFC)

15

Darlie

16

Toyota

17

Starbucks

18

Nike

19

Adidas

20

Pepsi

21

Wrigley’s Arrow

22

Hewlett-Packard

23

Yahoo!

24

Yamaha (Motorcycle)

25

Shell

26

Lipton

27

Wall’s

28

Maggi

29

Sony Ericsson

30

Cadbury

31

Sharp

32

Toshiba

33

Rolex

34

DHL

35

Pantene

36

Google

37

Sunsilk

38

VISA

39

Lay’s

40

Mitsubishi

41

American International Assurance (AIA)/ American International Underwriters (AIU)/ American International Group (AIG)

42

Michelin

43

Watsons

44

Mercedes-Benz

45

Hitachi

46

Toys ”R” Us

47

Apple

48

BMW

49

Rejoice

50

Epson

51

Seiko

52

Sanyo

53

Motorola

54

Uni-President

55

Philips

56

Pocari Sweat

57

Carrefour

58

Pepsodent

59

Pedigree

60

FedEx

61

Nissin

62

Huggies

63

Heineken

64

Close up

65

Goodyear

66

Bridgestone

67

Head & Shoulders

68

MasterCard

69

Magnolia

70

Suzuki

71

Air Asia

72

ExxonMobil

73

IBM

74

Singapore Airlines

75

Ferrero Rocher

76

Fuji Xerox

77

Cathay Pacific

78

Acer

79

Breeze

80

Sprite

81

JVC

82

100 Plus

83

CPC

84

Caltex

85

Pioneer

86

San Miguel

87

Knife

88

Haagen-Dazs

89

Whirlpool

90

Gatorade

91

Tide

92

Sogo

93

Pond’s

94

Shangri-La

95

Dell

96

Indo Mie

97

HSBC

98

Surf

99

California Fitness

100

Aqua

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!