Přední asijský časopis Media (www.media.com.hk), který přináší poslední informace ze světa médií, reklamy a marketingu zveřejnil spolu s agenturou Synovate www.synovate.com, výsledky každoročně pořádaného výzkumu Asia’s Top 1000 Brands.
Tim Waldron, generální ředitel Haymarket Media Limited a vydavatel časopisu Media, řekl, že časopis je pyšný na to, že spolufinancoval výzkum jako službu svým čtenářům.
„Jedná se o třetí ročník studie Top 1000 značek Asie. Ta nyní působí jako ukazatel „zdraví“ značek. To platí jak pro lokální tak pro globální značky působící na asijském trhu.“
„Společnosti mohou zhodnotit současné trendy a pracovat na tom, aby se jejich značky staly jednou z těch úspěšných senzací – těmi značkami, které předčí čísla a slova na papíře a stanou se vědomím v myslích spotřebitelů napříč Asií“, řekl.
Steve Garton, ředitel Global Media Synovate řekl: „Synovate velice těší spolupráce s časopisem Media na tak rozsáhlém a významném projektu. Společně jsme provedli solidní a věrohodný průzkum veřejného mínění zaměřený na nejlepší asijské značky.”
“Ale proč se stále ohlížet po “nejlepších” značkách? Jednoduše, je to něco, co se musíme naučit, aby jsme pochopili, co povýší běžnou každodenní značku do takového postavení. Co musí „marketéři“ udělat, aby dostali své značky až tam? Prvním krokem v tomto procesu je právě zjistit kdo už statutu „nejlepší“ dosáhl“, dodal Steve Garton.
Kompletní seznam Top 1000 značek Asie, spolu s komentáři expertů, vyšel 22. září 2006 v Media Portfolio, který je distribuován předplatitelům časopisu Media.
O výzkumu
Seznam Top 1000 značek Asie je založen na vlastním výzkumu provedeném agenturou Synovate pro Asian Integrated Media ve spojení s časopisem Media. Devět zemí bylo začleněno do třetího kola výzkumu – Čína, Hong Kong, Tchaj-wan, Filipíny, Thajsko, Malajsie, Singapur, Indie a Indonésie.
Výzkumu se účastnili respondenti ve věku 15-64 let. Velikost vzorku činila 500 lidí na jednotlivou zemi, vyjma Číny a Indie, kde činil vzorek 750 lidí napříč třemi a čtyřmi nevětšími městy.
Toto je třetí ročník studie. Letošní ročník představuje dva podstatné rozdíly v metodologii, proto pokud chceme srovnat letošní výsledky s výsledky roku 2005 musíme tuto skutečnost brát v potaz.
Těmito klíčovými změnami jsou:
1. Výzkum se stal komplexnějším a zahrnuje nové kategorie. To ovlivnilo celkové pořadí značek
2. Místo dotazování se na nejlepší mezinárodní a nejlepší místní značku v každé kategorii, studie zaznamenala jednoduše celkově nejlepší a druhou nejlepší značku
Na co se Synovate ptal?
Byly položeny dvě otázky určující nejlepší značky v každé z jednotlivých kategorií zahrnutých ve výzkumu.
„Když si představíte (výrobek / službu / kategorii), jaká “nejlepší” značka Vás napadne jako první? Pojmem “nejlepší” se myslí značka, které nejvíce věříte nebo značka mající nejlepší pověst jako (výrobek / služba / kategorie).”
“Bez ohledu na značku, kterou jste právě zmínil(a), jakou značku považujete za druhou nejlepší jako (výrobek / službu / kategorii)?”
Co studie zahrnovala?
Agentura Synovate pokryla 15 hlavních kategorií produktů a služeb: alkohol, finanční služby, auto-moto, elektroniku, oblečení / módu, kosmetiku, zdraví, osobní / obchodní vybavení a služby, telekomunikace, nemovitosti, cestování, jídlo a pití, sport / záliby / hračky, dětské výrobky a produkty do domácnosti.
Studie 2006 celkově zahrnovala 84 podkategorií.
Výsledky
Výsledky byly posuzovány vzhledem k populačním proporcím každé země zařazené do studie, aby bylo možno poskytnut reprezentativní vzorek společnosti.
Značky s nejvyššími procenty hlasů jsou řazeny sestupně, dané kategorii vždy vévodí nejoblíbenější značka.
Při sestavování Top 1000 seznamu, Synovate sčítala čisté hlasy pro každou určitou značku, přičemž od každého respondenta započetla pouze jeden hlas dané značce. Nespočet z nich se totiž objevil v několika podkategoriích.
Tabulka:
Místo | Značka |
1 | Nokia |
2 | Sony |
3 | Nestlé |
4 | Colgate Palmolive |
5 | Panasonic |
6 | Honda |
7 | Coca-Cola |
8 | Samsung |
9 | Canon |
10 | 7-Eleven |
11 | McDonald’s |
12 | Pampers |
13 | LG |
14 | Kentucky Fried Chicken (KFC) |
15 | Darlie |
16 | Toyota |
17 | Starbucks |
18 | Nike |
19 | Adidas |
20 | Pepsi |
21 | Wrigley’s Arrow |
22 | Hewlett-Packard |
23 | Yahoo! |
24 | Yamaha (Motorcycle) |
25 | Shell |
26 | Lipton |
27 | Wall’s |
28 | Maggi |
29 | Sony Ericsson |
30 | Cadbury |
31 | Sharp |
32 | Toshiba |
33 | Rolex |
34 | DHL |
35 | Pantene |
36 | |
37 | Sunsilk |
38 | VISA |
39 | Lay’s |
40 | Mitsubishi |
41 | American International Assurance (AIA)/ American International Underwriters (AIU)/ American International Group (AIG) |
42 | Michelin |
43 | Watsons |
44 | Mercedes-Benz |
45 | Hitachi |
46 | Toys ”R” Us |
47 | Apple |
48 | BMW |
49 | Rejoice |
50 | Epson |
51 | Seiko |
52 | Sanyo |
53 | Motorola |
54 | Uni-President |
55 | Philips |
56 | Pocari Sweat |
57 | Carrefour |
58 | Pepsodent |
59 | Pedigree |
60 | FedEx |
61 | Nissin |
62 | Huggies |
63 | Heineken |
64 | Close up |
65 | Goodyear |
66 | Bridgestone |
67 | Head & Shoulders |
68 | MasterCard |
69 | Magnolia |
70 | Suzuki |
71 | Air Asia |
72 | ExxonMobil |
73 | IBM |
74 | Singapore Airlines |
75 | Ferrero Rocher |
76 | Fuji Xerox |
77 | Cathay Pacific |
78 | Acer |
79 | Breeze |
80 | Sprite |
81 | JVC |
82 | 100 Plus |
83 | CPC |
84 | Caltex |
85 | Pioneer |
86 | San Miguel |
87 | Knife |
88 | Haagen-Dazs |
89 | Whirlpool |
90 | Gatorade |
91 | Tide |
92 | Sogo |
93 | Pond’s |
94 | Shangri-La |
95 | Dell |
96 | Indo Mie |
97 | HSBC |
98 | Surf |
99 | California Fitness |
100 | Aqua |