On-line

Češi letos utratí za vánoční dárky na internetu rekordní částky

Stejně jako v kamenných obchodech, bývá i na internetu vánoční sezona nejsilnějším obdobím roku. Prostřednictvím e-shopů lidé nakupují nejrůznější dárky, od knih, sportovních potřeb, přes kosmetiku až po spotřební elektroniku. „Vánoční žně“ v posledních dnech před koncem roku posílí obrat neuvěřitelným způsobem. Díky zájmu o vánoční dárky očekává letos zvýšení tržeb i přední internetový obchod v České republice, KASA.cz.

„V loňském roce jsme dosáhli celkového obratu 470 miliónů Kč a přijali více než 70.000 objednávek. Vánoční sezóna byla nejsilnějším obdobím roku a letos tomu jistě nebude jinak. Očekáváme nárůst obratu až k 700 milionům Kč, prodej na splátky se vyšplhá k 70 milionům Kč a přijmeme patrně více než 110.000 objednávek“, říká Martin Kasa, ředitel společnosti. „Naše doména KASA.cz tak sahá po číslu 1 mezi českými e-shop doménami. Všichni naši největší konkurentni rostou výrazně pomaleji. Z hlediska meziročního srovnání vzroste náš obrat o polovinu, zatímco trh zaznamenává nárůst maximálně okolo 30%. O růstu zájmu zákazníků o naše služby hovoří jasně i nezávislá studie GFK online shopping 2005, kde KASA.cz zaznamenala největší nárůst zájmu zákazníků.

Optimistické odhady v souvislosti s vánoční sezónou potvrdily již tržby za říjen, které předčily veškerá očekávání. „Vánoční období pro nás bežně začíná 1.12. a končí 24.12. Do té doby většina zákazníků vyčkává a vybírá. Lehce zvýšené prodeje evidujeme sice již od začátku října, ale ten pravý vánoční „šrumec“ začíná skutečně až v prosinci,“ vysvětluje Martin Kasa a doplňuje: „Letoší rok nás mile překvapil a říjen byl obchodně nejúspěšnějším říjnem v historii firmy co do obratu, tak počtu objednávek i zisku.“

Letošní vánoce odhaduje KASA.cz vyexpedovat ze svých skladů kolem 400 tun zboží. Kapacita je už nyní zvýšena přibližně na dvojnásobek, taktéž je nezbytné zajistit uspokojivou výkonnost serverů. V předvánočním období poběží KASA.cz na 10 serverech, což je o 2 více než přes celý rok. „V posledních dnech před Vánocemi očekáváme okolo 50.000 unikátních návštěvníků, kteří vygenerují přibližně 500.000 zobrazených stránek denně. Server tak ve špičkách distribuuje okolo 30 stránek za sekundu. V prosinci jsme připraveni na našich call centrech přijmou okolo 20.000 telefonátů. Přesto zůstáváme v napětí, abychom nezklamali naše zákazníky a stihli všechny obsloužit,“ říká Martin Kasa.

Z hlediska sortimentu je podle Martina Kasy již několik let největší zájem o digitální fotoaparáty, mp3 přehrávače a drobné elektro jako jsou holicí strojky, žehličky atd. Letos se očekává také velký zájem o parfémy a hodinky a jako rodinný dárek o LCD televizory. Průměrná hodnota vánoční objednávky se pohybuje okolo 3000 Kč. V běžném měsíci je přitom průměrná cena nákupu na internetu okolo 8000 Kč. Nižší cena průměrného nákupu o vánocích je dána vyšším počtem objednávek drobnějších dárků. Zákazníci se však nebrání ani nákupu luxusnějších dárků. Mezi nejdražší dárky patří audio-video vybavení domácností. Není výjimkou, že se taková objednávka vyšplhá až ke 200.000 Kč.

– red –

Čtěte také

  1. Hledáme Produktového specialistu – spotřební elektronika
    Praha | 45000 - 80000 Kč za měsíc
  2. Obchodní zástupce pro hokejovou značku (celá ČR)
    Plzeň | 30000 - 70000 Kč za měsíc
  3. Obchodní manažer pro prodej reklamy v mobilních aplikacích
    Bratislava
  4. Akviziční specialista
    Praha | 40000 - 60000 Kč za měsíc
  5. Návrhář Nábytku
    Mníšek pod Brdy | 40000 Kč za měsíc
Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!