Společnost United Interactive mapovala na přelomu srpna a září úroveň elektronické komunikace se zákazníky v sektoru bankovních institucí. Pro realizaci průzkumu bylo využito zcela nové značkové řešení E-Contact Performance Index (E-CPI). Průzkum je novinkou využívající potenciál výzkumné metody mystery shopping v elektronickém prostředí.
United Interactive novým značkovým řešením kontinuálně nahrazuje původní srovnávací průzkum E-mail Response Index. E-Contact Performance Index (E-CPI) je určen pro pracovníky středního a vyššího managementu, zajímající se především o problematiku zákaznických center. Studie E-CPI je určena především pro srovnání elektronické komunikace zkoumaných subjektů.
Při realizaci průzkumu byla použita výzkumná metoda mystery shopping. Výsledná hodnota E-CPI představuje komplexní informaci vycházející z dílčích výsledků sledovaných faktorů, maximální hodnota E-CPI může dosáhnout hodnotu 100. Spektrum a důležitost sledovaných faktorů jsou definovány na základě potřeb a požadavků zákazníků, jenž lze v případě samostatných průzkumů stanovit individuálně dle konzultací se zadavateli.
Sledované faktory:
- uživatelské hledisko,
- časové hledisko (rychlost odpovědi na dotaz adresovaný e-mailem nebo elektronickým formulářem),
- formální stránka odpovědi (členění, srozumitelnost a přístup k zákazníkovi),
- obsahová stránka odpovědi (informační hodnota a nadhodnota odpovědi, kompetentnost odpovídajícího subjektu, u samostatných průzkumů doplněna o kontrolu správnosti).
Sledovaná témata:
- nabídka bankovních produktů – konta a úvěry pro soukromé a obchodní klienty, studentské konto, konto pro děti, důchodové spoření a životní pojištění, podílové fondy,
- služby navazující na bankovní produkty a jiné informace – internet banking, investiční informace, informace o novinkách atd., komunikace se zákazníky v anglickém jazyce a zprostředkování nabídky personálních oddělení.
Hlavní zjištění:
- průměrný E-CPI bankovních institucí představuje hodnotu 73,3
- nejvyšší hodnotu E-CPI dosáhla Živnostenská banka (86,1), nejnižší hodnota E-CPI patří Citibank (55,5), tzn. zjištěný rozdíl představuje hodnotu 30,7
- nejrychleji ve výzkumu reagovala eBanka (skóre 38,5), nejnižší hodnota u rychlosti byla zaznamenána u Citibanky (21,0)
- eBanka získala rovněž nejvyšší průměrné E-CP Score při hodnocení obsahové stránky (28,1), nejnižší hodnotu Commerzbank (18,3)
- nejvyšší průměrné E-CP Score z hlediska formy dosáhla Živnostenská banka (19,7), nejnižší hodnotu Raiffeisenbank (15,9)
- na všechny dotazy odpovědělo 6 ze 14 bankovních institucí, konkrétně Česká spořitelna, GE Money Bank, HVB, Poštovní spořitelna, Volksbank a Živnostenská banka
Pořadí bankovních institucí dle E-CPI:
Pořadí | Instituce | E-CPI |
1. | Živnostenská banka | 86,1 |
2. | Česká spořitelna | 84,9 |
3. | eBanka | 82,4 |
4. | Poštovní spořitelna | 82,1 |
5. | Volksbank | 79,5 |
6. | GE Money Bank | 79,3 |
7. | HVB | 77,6 |
8. | Bawag Bank | 74,4 |
9. | Komerční banka | 74,3 |
10. | Raiffeisenbank | 71,2 |
11. | ING | 61,9 |
12. | Commerzbank | 58,9 |
13. | ČSOB | 56,9 |
14. | Citibank | 55,5 |
United Interactive představuje nové řešení i na Slovensku, kde byl průzkum realizován ve stejném sektoru a stejné době jako v České republice. Průměrný E-CPI slovenských bankovních institucí dosahuje hodnotu 64,2. Nejvyšší hodnotu E-CPI dosáhla VÚB Banka (89,1), nejnižší hodnotu E-CPI získala UniBanka (30,1).
– red –