Internetový prodej cestovního pojištění letos zažívá nebývalý rozvoj. Za první čtyři měsíce roku uzavřela ČSOB Pojišťovna prostřednictvím své webové aplikace o 110 procent víc smluv než ve stejném období loni. Rekordním měsícem byl přitom leden, kdy meziroční nárůst dosáhl dokonce 1075 procent.
Zatímco ještě v roce 2003 se internetový prodej cestovního pojištění pohyboval jen v desítkách kusů smluv měsíčně, v současnosti již nejsou výjimkou měsíční prodeje v řádu tisíců kusů. Přestože většina lidí si cestovní pojištění i nadále kupuje především na standardních kamenných přepážkách, podíl on-line prodejů tak neustále stoupá.
„S tím, jak mají lidé stále větší zkušenosti z e-nákupů zboží a služeb, klesají rok od roku i obavy z bezpečnosti internetových nákupů cestovního pojištění,“ uvedl David Roček z marketingu ČSOB Pojišťovny. Rychlost a pohodlí jsou podle něj stále silnějším argumentem mluvícím ve prospěch on-line nákupů.
To potvrzují nejen nejnovější statistiky obchodní produkce ČSOB Pojišťovny, ale i poslední průzkum agentury Mr. Think, která pro ČSOB Pojišťovnu monitoruje chování internetové populace už od roku 2004. Jak vyplývá z tohoto šetření, téměř 70 procent uživatelů internetu má zájem o zřízení cestovního pojištění on-line a minimálně osmina ze všech 1668 dotazovaných má již s nákupem cestovního pojištění na internetu i vlastní zkušenost. Největší zájem o tuto službu projevují bohatší muži s vyšším vzděláním ve věku mezi dvaceti a třiceti roky.
Nejčastěji si lidé pořizují cestovní pojištění v posledním týdnu před odjezdem – podle výzkumu Mr. Think tak činí přes 70 procent z nich. Na zahraniční soukromé cesty jezdí jednou či dvakrát ročně více než dvě třetiny dotazovaných uživatelů internetu a zhruba polovina z nich se také vždy na cestu pojistí. Z obchodních statistik ČSOB Pojišťovny je přitom zřejmé, že on-line prodej nachází své uplatnění stále častěji především u krátkodobých cest.
– red –