V Divadelním sále Klubu lávka v Praze 1 proběhlo dne 11. května slavnostní vyhlášení prvního ročníku soutěže Marketér roku 2005, kterou symbolicky zaštítil předseda vlády ČR Jiří Paroubek. Hlavní cenu získal Ing. Václav Nétek, CSc., ředitel pro strategii a marketing NH Zábřeh. Cenou pro vítěze je Velký delfín, pro ostatních 15 nominovaných pak Malí delfíni – symbolizují moudrost a hravost, která je pro úspěšnou marketingovou činnost zapotřebí. Zároveň byl vyhlášen druhý ročník Marketér roku 2006.
Kritéria soutěže jsou vykonávání funkce marketingu po alespoň tři roky a prokazatelná činnost v soutěžním roce. Nominováni mohou být lidé z komerční, neziskové i akademické sféry, Češi i cizinci v ČR zaměstnaní. Více informací najdete na webu České marketingové společnosti (www.cms-cma.cz).
Slavnostnímu vyhlášení předcházela celodenní konference Marketing Trend na téma Efektivní marketingová komunikace a její měření. Po celý den probíhaly přednášky a diskuze týkající se strategického a mediálního plánování marketingové komunikace B2B a B2C, závislost efektivity kampaně vzhledem k nastavení marketingového plánu a potřeba marketingového výzkumu pro správné nastavení celé strategie komunikace. Byl zmíněn insight jako možná náhrada klasického výzkumu, zejména v oblasti výrobků denní spotřeby. S tím souvisí i měření emocí v komunikaci – zda a nakolik je možné tuto poměrně efemérní, ale zásadní marketingovou příměs vážit. Byly zmíněny i způsoby šetření a zvyšování efektivity, zejména při nákupu reklamních předmětů. Na závěr proběhla diskuze u kulatého stolu, původně zaměřená na krátké versus dlouhodobé účinky reklamy, ale díky bohatým dotazům z publika zazněla i jiná témata.
– red –