V minulé části tohoto článku /50 zlatých pravidel Guerilla marketingu (1.)/ jste se dozvěděli prvních 25 zlatých pravidel, které byste měli při využívání Guerilla marketingu používat a nebo o nich alespoň vědět, že existují. Zbylých 25 zlatých pravidel pana Jay Conrada Levinsona, guru Guerilla marketingu, naleznete v dnešní části. Tak tedy, tady jsou:
Zlaté pravidlo 26: Zajišťování distribuce prostřednictvím televize
Svůj produkt dokážete prodávat prakticky v kterémkoli obchodu, který si vyberete, využijete-li k jeho podpoře televizního marketingu.
Zlaté pravidlo 27: Delegování guerilly
Marketing bude úspěšný pouze tehdy, věnujete-li mu vy nebo jiná pověřená osoba pravidelně svůj čas a energii.
Zlaté pravidlo 28: Strategická spojenectví
Chcete-li si zajistit budoucí marketingový úspěch, orientujte se spíše na spolupráci než na konkurenci.
Zlaté pravidlo 29: Konkurenční výhody
Identifikujte nebo si vytvořte vlastní konkurenční výhody a na ty potom soustřeďte svůj marketing.
Zlaté pravidlo 30: Síla titulků
Máte-li na vytvoření inzerátu deset hodin, devět z nich věnujte titulku.
Zlaté pravidlo 31: Magická a tragická slova
Správná slova postrčí vynikající nápad směrem k úspěchu, nesprávná slova odsoudí vynikající nápad k neúspěchu.
Magická slova:
ZDARMA | LÁSKA | BEZPEČNÝ |
NOVÝ | VÝHODY | SPRÁVNÝ |
VY | ALTERNATIVNÍ | JISTOTA |
PRODEJ | NYNÍ | VÝHRA |
ZAVEDENÍ | ZVÍTĚZIT | ZÁBAVA |
UŠETŘIT | ZÍSKAT | HODNOTA |
PENÍZE | ŠŤASTNÝ | RADA |
OBJEVIT | DŮVĚRYHODNÝ | ŽÁDOUCÍ |
VÝSLEDKY | POHLEDNÝ | OZNÁMENÍ |
SNADNÝ | POHODLNÝ | VÁŠ |
OVĚŘENÝ | HRDÝ | LIDÉ |
ZARUČENÝ | ZDRAVÝ | PROČ |
Tragická slova:
KUPOVAT | OBTÍŽNÝ | SMRT |
POVINNOST | NESPRÁVNÝ | OBJEDNÁVKA |
NEÚSPĚCH | ROZHODNUTÍ | SMŮLA |
ŠPATNÝ | OBCHOD | NÁKLADY |
PRODAT | ODPOVĚDNOST | OBAVA |
ZTRÁTA | NESNADNÝ | SMLOUVA |
Zlaté pravidlo 32: Lidský přístup v marketingu
Mějte na paměti, že každý, komu prodáváte, je nejprve člověk a teprve pak zákazník.
Zlaté pravidlo 33: Humor v marketingu
Vyhýbejte se užívání humoru, není-li v přímé souvislosti s vaší nabídkou a odvrací přitom pozornost od toho, co nabízíte.
Zlaté pravidlo 34: Cena konkrétních informací
Věrohodnost a přesvědčivost vašeho marketingu se zvyšuje přímo úměrně tomu, kolik poskytujete konkrétních údajů.
Zlaté pravidlo 35: Marketingové kombinace
Mnohé marketingové zbraně dosahují maximální efektivnosti pouze v případě, že jsou kombinovány s jinými marketingovými zbraněmi.
Zlaté pravidlo 36: Guerillové triky
Ať je ofenzivní podnikatel jakkoli neochvějně angažován pro svůj plán, občas musí mít v rukávu nějaký trik.
Zlaté pravidlo 37: Nic pro domácí kutily
Nechte výrobu svých marketingových materiálů na odbornících, protože i pouhý náznak amatérismu může vést k poklesu vašeho prodeje.
Zlaté pravidlo 38: Špionáž
Čím větší špionáž provádíte u svých konkurentů, ve vlastním oboru a sami u sebe, tím víc příležitostí ke zdokonalení najdete.
Zlaté pravidlo 39: Získávání důvěryhodnosti
Vytvořte cestu nejmenšího odporu k prodeji tak, že ji vydláždíte důvěryhodností.
Zlaté pravidlo 40: Sebeovládání
Neopravujte nic, o čem si nejste absolutně jisti, že je to porouchané.
Zlaté pravidlo 41: Druhý na řadě
Je rozumné snažit se být první na řadě, když jde váš perspektivní zájemce na nákup, výnosnější však je být druhý na řadě.
Zlaté pravidlo 42: Důkazy vaší péče
V podnikání bude víc neúspěšných než úspěšných firem a úspěšné budou ty, které dokážou, že jim záleží na jejich zákaznících.
Zlaté pravidlo 43: Dávat versus brát
Firmy, které přemýšlejí o tom, co mohou lidem dát, jsou na tom lépe než firmy, které přemýšlejí jen o tom, co jim mohou vzít.
Zlaté pravidlo 44: Komunikace guerillového typu
Chcete-li správně komunikovat, klaďte otázky, naslouchejte odpovědím a soustřeďte se na problémy lidí, s nimiž pracujete.
Zlaté pravidlo 45: Průkopnictví
Chcete-li být průkopníkem s nějakým novým produktem nebo novou službou, musíte být připraveni na bariéry apatie a strachu.
Zlaté pravidlo 46: Marketing za hospodářské recese
Chcete-li uspět v marketingu v době ústupu hospodářské konjuktury, zaměřte své úsilí na existující zákazníky a větší transakce.
Zlaté pravidlo 47: Marketing luxusní lóže
Máte-li nějakého obzvlášť důležitého klienta nebo zákazníka, orientujte na něj obzvlášť důležitou část svého marketingu.
Zlaté pravidlo 48: Moudrost pomalého postupu
Když plánujete a vyrábíte své marketingové materiály a následně je vyhodnocujete, je nezbytné, abyste se řídili guerillovým kalendářem.
Zlaté pravidlo 49: Guerillové vztahy
K prodejním transakcím přistupujte nikoli jako k odděleným aktům, ale jako k navázání nebo pokračování úzkých a trvalých vztahů.
Zlaté pravidlo 50: Hltání života
Nebudete-li mít svůj marketing pod kontrolou, bude budoucnost vaší firmy v rukou vašich konkurentů.
Věřím, že vás některá pravidla oslovila a že vám pomohou zlepšit váš marketing. Teprve v posledních letech přichází Guerilla marketing i do České republiky, a tak věřme, že tento nový marketingový směr bude využívat stále více firem, a že také budou vycházet odborné publikace vztahující se k této oblasti.