SIMAR zpracovává každoročně tzv. Industry Statistics, podávající velmi podrobný přehled o celkovém obratu výzkumu trhu v ČR i jeho struktuře. V dubnu byla zpracována kompletní zpráva za rok 2005 a podklady k ní nám předalo celkem 20 agentur.
Bylo to všech 14 členských agentur SIMARu:
AVE Marketing, CONFESS Research, DATA COLLECT, FACTUM Invenio, GfK Praha, INCOMA Research, IPSOS ČR, MEDIAN , MILLWARD BROWN, NETWORK MEDIA Service, OPINION WINDOW, STEM/MARK, TAMBOR, XUXA
a dalších 6 nečlenských agentur:
FOCUS CZ, MARECO, MEDIARESEARCH, PSYMA, TIMA Liberec, TNS AISA.
Přitom celkově působí v ČR cca 50 subjektů, zabývajících se výzkumem trhu. Většinou se jedná o agentury menšího rozsahu. Přesto je škoda, že se nechtějí podílet na akci, která je pro obor účelná a přínosná, protože poskytuje pro veřejnost a hlavně pro zadavatele a uživatele výzkumu trhu transparentní a dosti komplexní údaje o tom, co se ve skutečnosti na trhu – v „průmyslu výzkumu trhu“ – děje.
I když máme podrobné údaje, nemůžeme publikovat čísla, týkající se jednotlivých agentur. Některé agentury nemají povoleno – např. zahraničním vedením či z vlastního rozhodnutí – tato čísla publikovat.
Z uvedených 20 agentur, které tvoří cca přes 71 % celkového obratu výzkumu trhu v ČR v roce 2005 (ve výši 1800 milionů Kč), se podílelo na zpracování Industry Statistics v roce 2004 jen 17 agentur a v roce 2003 pak 14 agentur. Přesto se domníváme, že následující přehled vypovídá o celkově pozitivním vývoji v českých agenturách.
obrat v mil.Kč | 2004 | 2005 | 2006 |
do 10 | 3 agentury | 4 agentury | 6 agentur |
10 – 25 | 1 agentura | 3 agentury | 4 agentury |
25 – 50 | 4 agentury | 1 agentura | 1 agentura |
50 – 75 | 2 agentury | 6 agentur | 5 agentur |
75 – 100 | 2 agentury | 1 agentura | – |
100 – 125 | – | – | 1 agentura |
125 – 150 | – | 1 agentura | |
200 – 225 | 1 agentura | – | – |
225 – 250 | – | 1 agentura | 1 agentura |
325 – 350 | 1 agentura | 1 agentura | 1 agentura |
Ing.JUDr. Stanislav Zahradníček, výkonný ředitel SIMARu