Internet

Online shopping 2005

GfK Praha letos realizovala v pořadí již šestý výzkum českého internetového obchodování ONLINE SHOPPING 2005, který navazuje na úspěšné studie z předchozích pěti let. Data byla získána od tisícovky internetových uživatelů České republiky.

Nakupování na internetu

Počet internetových uživatelů, kteří nakoupili online, se rok od roku zvyšuje. Oproti roku 2004, kdy nakoupilo 70 % uživatelů, se v roce 2005 zvýšilo množství online nakupujících na 83 %. Celkem v roce 2005 přes internet nakoupilo 2 797 000 lidí (2 158 tisíc osob v roce 2004).

1. Kdo na internetu nakupuje?
Online nákup přitahuje spíše muže než ženy (muži představují 54 % nakupujících) a stále dominují mladší věkové kategorie do 29 let.

2. Co lidé nejvíce nakupují online?
Stejně jako v předchozích letech, také v roce 2005 se ze zboží nejvíce online nakupovaly „knihy, časopisy“, „výpočetní technika“ a „spotřební elektronika“. Online Vánoce 2005 přinesly úspěch internetovému prodeji hraček. Nejoblíbenější online službou se staly „fotoslužby“ a „nákup lístků do kin, divadel apod.“ Přes internet si lidé také nakupovali/rezervovali turistické zájezdy nebo ubytování.

3. Obchody s nejlepšími zkušenostmi zákazníků
Stejně jako v roce minulém a předminulém, také v roce 2005 žebříčku obchodů s nejlepšími zkušenostmi zákazníků dominovala „vltava.cz“ (bez rozlišení, zda jde o rodinu obchodů Vltava.cz nebo o konkrétní obchod zaměřený na knihy, hudbu a film). Na druhé místo se navrátil obchodni-dum.cz a o třetí pozici se dělí czechcomputer.cz a alzasoft.cz. Obchody, se kterými měli respondenti nejlepší zkušenost, byly uváděny formou spontánní odpovědi.

4. Proč nejlepší obchod?
Letos poprvé jsme se také ptali na důvody, proč je konkrétní obchod považován za nejoblíbenější. S náskokem před ostatními důvody vede „krátká/včasná/rychlá dodávka“

5. Nákup v budoucnu?
91% internetových uživatelů plánuje nákup přes internet také v budoucnu. Dokonce tak plánují dvě třetiny těch, kteří ještě nikdy online nenakupovali.

6. Online Vánoce 2005
Internet byl využíván také v souvislosti s nákupy na Vánoce 2005. Více než polovina internetových uživatelů vyhledávala informace o dárcích/ obchodech, více jak třetina dokonce dárky online nakoupila.

Čtěte také

  1. Junior produktový/marketingový specialista (CZ nebo SK - Karlín)
    Praha | 40000 Kč/měsíc
  2. Obchodní zástupce / Sales Representative - Morava (oftalmologie)
    50000 - 50500 Kč za měsíc
  3. Akviziční specialista
    Praha | 40000 - 60000 Kč za měsíc
  4. Specialista/tka marketingu
    Říčany | 35000 - 40000 Kč za měsíc
  5. Specialista na digitální obsah a vizualizaci iiot
    Brno-Ostrovačice | od 50 000 Kč výše
Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!