Výzkum trhu

Zimní olympijské hry

„ZOH učarovaly, v dané sportovní paletě programů, významně více ženám (56 %), než mužům (47 %)“, uvádí Lenka Harmon a Roman Diener z agentury Factum Invenio. Muži považují za velice atraktivní také oba další světové poháry, což je přirozené, zatímco ženy těmto mistrovstvím nepřikládají takovou váhu a jejich zájem o ně je nesrovnatelně nižší.

To vyplynulo z výsledků omnibusového výzkumu společnosti Factum Invenio, který proběhl ve dnech 26.1. – 1.2.2006 na reprezentativním vzorku populace České republiky (1016 občanů České republiky starších 15ti let).

Mistrovství světa v hokeji je považováno za druhou nejvýznamnější sportovní událost roku.

Země a místo konání Zimních olympijských her utkvělo v paměti většině Čechů. Téměř tři čtvrtiny lidí ví, že se ZOH konají v Itálii, a tři pětiny lidí správně určili město, Turín.

Do místa konání většiny disciplín se chystá necelé procento Čechů. Ti, co dají přednost sledovat ZOH z povzdálí, budou klíčová sportovní klání sledovat doma (54 %). Čtvrtina fanoušků bude fandit mimo domov, ať už společně s přáteli nebo v restauračních zařízeních. Průměrné výdaje spojené s fanděním se pohybují okolo 187 Kč na osobu mezi muži a mezi ženami 143 Kč na osobu.

Sázení, v rámci ZOH není až tak populární, většina Čechů, v rámci ZOH, neuvažuje o tom, že by sázela, pouze 10 % lidí řeklo, že nějakou sázku uzavře.

Se ZOH jsou nejvíce spjati čtyři partneři a sponzoři českého olympijského týmu, kteří se objevují v médiích, a to nejčastěji Škoda auto, Plzeňský Prazdroj, ČEZ a Česká pojišťovna.

Český národ věří, že náš olympijský tým přiveze 3 medaile, z toho jednu zlatou. Největší důvěru vkládáme do rukou našich hokejistů (58 %), reprezentantům v běhu na lyžích (50 %) a skokanům na lyžích (42 %). Jmenovitě, adeptem na zlato je Kateřina Neumannová, které věří 48 % národa, potom hokejisté, jako celku jim věří 33 % Čechů a Jakub Janda, kterému věří 24 % lidí.

S očekávaným ziskem medailí pravděpodobně souvisí i volba nejsledovanějších sportovních přenosů – nejčastěji budeme sledovat lední hokej (60 % populace), skoky na lyžích (51 %) a běh na lyžích (44 %). Úvodní a závěrečný slavnostní ceremoniál je atraktivní pro 42 % lidí. U jmenovaných nejsledovanějších sportů je poměr muži:ženy přibližně 2:1. Obecně, u sportů méně sledovaných se poměr postupně mění ve prospěch mužů a to na 3:1 až na 7:1 (severská kombinace). U televizních obrazovek se ve stejné míře sejdou ženy i muži, aby „společně“ sledovali úvodní a závěreční slavnostní ceremoniál. „Situace, kdy ženy převezmou ovladač k televizorům je ve chvíli, kdy budou vysílány přenosy krasobruslení. Sledovanost krasobruslení je významnou doménou žen. Z deseti lidí, kteří budou sledovat tuto disciplínu bude 7 žen a 3 muži“, dodává Lenka Harmon.

Z celého výzkumu je zpracována volně prodejná studie, která mj. popisuje i znalost hlavních partnerů a sponzorů českého olympijského týmu.

Čtěte také

  1. Koordinátor/ka promo akcí - možnost práce Z domova
    Modletice
  2. Obchodní zástupce pro hokejovou značku (celá ČR)
    Plzeň | 30000 - 70000 Kč za měsíc
  3. Star asistent/ka,promoter/ka,hostesing, luxusní auto. společnost
    Praha
  4. Asistent/ka marketingu
    Mukařov | 32000 - 34000 Kč za měsíc
  5. Akviziční specialista
    Praha | 40000 - 60000 Kč za měsíc
Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!