Na začátku listopadu se na pražském Žofíně uskutečnil další ročník dvoudenní konference Forum Media. První den přivítal celosvětově známé a uznávané osobnosti komunikačního byznysu: Michaela Conrada, světového kreativního ředitele a místopředsedu sítě Leo Burnett a Jacquea Séguélu, výkonného prezidenta a hlavního kreativního ředitele Havasu (pod nějž patří např. Euro ESCG).
Dalším významným zahraničním hostem byl i Thomas Koch, výkonný ředitel mediální agentury TKM Starcom v Německu.
Celým prvním dnem provázel Josef Havelka. Hovořilo se o kreativitě, nových médiích, klesající účinnosti těch tradičních, mladé generaci odkojené na internetu, mobilních telefonech a iPodech a o nutnosti těmto změnám čelit.
Stručné shrnutí obsahu prvého dne:
1) Byznys je výstupem kreativity spíše než, že kreativita je pouhým nástrojem byznysu.
2) Kdo chvíli stál, už stojí opodál
Druhý den byl co do počtu příspěvků a přednášejících daleko náročnější. Prezentace byly rozděleny do třech tématických bloků – mediálního, reklamního a marketingového. Tyto probíhaly ve třech sálech paralelně (první den se odehrával pouze v jednom sále), návštěvník si tedy musel něco vybrat a něco odmítnout (a to na kvalitních konferencích vždycky dělá problém).
Ve všech třech blocích se mezi přednášejícími objevili ti, kteří ve svém oboru u nás patří k těm nejlepším. Témata byla různá a zajímavá, jen namátkou:
– Jaký je rozdíl mezi marketingem FMCG a službami
– Jak pracovat s rozpočty do 50 či 100 mil. Kč
– Výzkum a audit jako alibismus zadavatelů
– Digitalizace v médiích či
– Média a značka
Každý si tedy přišel na své.
Součástí druhého dne bylo i slavnostní vyhlášení nejefektivnějších reklam za uplynulý rok v rámci soutěže Effie. Celou akci navštívilo 650 účastníků. Forum Media je tak největší akcí svého druhu u nás.