Internet

Město Ostrava zavádí nový informační systém pro komunikaci s občany

Společnost Siemens Business Services, vítěz výběrového řízení, podepsala smlouvu s magistrátem města Ostrava na dodávku nového informačního systému pro komunikaci občana s úřadem.

Jde o vůbec první projekt tohoto druhu, který se bude realizovat v České republice. Přínosem integrovaného řešení je vstřícnější přístup k občanům, zjednodušení vzájemné komunikace mezi magistrátem a občanem a zefektivnění práce magistrátu.
Projekt je v hodnotě 113 milionů korun a dokončen by měl být do konce roku 2006.

Občané budou mít možnost vybrat si takový komunikační kanál, který jim bude nejlépe vyhovovat. Nebudou muset čekat dlouhé fronty na přepážkách, ale budou mít možnost komunikovat s úřadem prostřednictvím svého domácího počítače nebo svého pevného či mobilního telefonu. V případě potřeby osobní návštěvy se budou moci jednoduše objednat na konkrétní hodinu. Obrovskou úsporu času přinesou zřizované univerzální přepážky, které budou umístěny na frekventovaných lokalitách a občanům umožní vyřídit všechny požadavky najednou.

Zlepšení služeb nastane také na straně magistrátu. Jeho zaměstnanci budou mít rychlý a snadný přistup k požadovaným informacím a díky vzájemnému sdílení dat jednotlivých agend dojde k výraznému zefektivnění interních procesů magistrátu a také k urychlení zpracovávání požadavků občanů.

Hlavní komponenty integrovaného řešení tvoří moderní technologie komunikačních kanálů pro kontakt občana s magistrátem (např. web portál, call centrum, SMS server), aplikace e-CRM poskytující ucelený servis pro obsluhu požadavků občanů, systém pro elektronickou správu dokumentů a inteligentní systém funkčních a datových rozhraní mezi agendami. Implementované řešení je plně modulární a škálovatelné dle aktuálních potřeb organizace, platné legislativy a rozsahu provozovaných agend.

„Poskytování lepších služeb občanům ze strany úřadů je věc nevyhnutelná a velmi žádaná. Troufám si říci, že jak dnes komunikujeme s bankami a pro vyřízení konkrétní služby banku nemusíme vůbec navštívit, bude podobným způsobem brzy fungovat komunikace s úřady. Oceňuji inovativní a moderní přístup zastupitelstva města Ostrava, že se stalo průkopníkem v novodobé komunikaci občana s úřadem. Proto věřím, že to bude výzva i pro další města,“ říká František Kostka, generální ředitel Siemens Business Services.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!