Kniha, kterou vydalo nakladatelství Grada Publishing, je dílem zakladatele direct marketingu Američana Lestera Wundermana. Kniha, která je napsána formou menšího románu, zobrazuje jeho život a ukazuje praktický popis jeho podnikatelského života v největší direct marketingové agentuře Wunderman.
V šedesátých letech minulého století přetvořil Lester Wunderman zásilkový prodej ve větší a obsáhlejší pojem – direct marketing. Jako první definoval a zavedl nové interaktivní techniky – předplatitelské objednávky vložené do časopisů, první virtuální obchod (jako celostránkový inzerát v časopise Esquire) a pro prodej časopisů používání speciálního telefonního čísla s předvolbou 800. Vzájemná kombinace těchto tří prvků přinesla společnosti Wunderman velmi výrazné a navíc zcela měřitelné výsledky.
Kniha přibližuje 19 základních pravidel úspěšné direct marketingové agentury:
- Direct marketing je strategií, nikoliv taktikou
- Hrdinou musí být zákazník, nikoliv produkt
- Komunikujte s každým stávajícím nebo potenciálním zákazníkem jako s cílovou skupinou o jednom člověku
- Musíte odpovědět na otázku „Proč bych měl?“
- Změna postojů nestačí – reklama musí změnit chování
- Další krok – zisková reklama
- Budujte „zkušenost se značkou“
- Vytvářejte vztahy
- Poznejte celoživotní hodnotu každého zákazníka a investujte do ní
- Ne všichni zájemci o produkt jsou potenciálními zákazníky
- Media jsou nástrojem pro kontaktní strategii
- Buďte dostupní svým zákazníkům
- Vytvářejte interaktivní dialogy
- Učte se ptát „Kdy?“
- Vytvořte reklamu, která učí, když prodává
- Získávejte zákazníky s cílem udržet si je dlouhodobě
- Loajalita je nepřetržitý proces
- Loajální zákazníci vytvářejí zisk
- Jste tím, co víte
Přestože je kniha psána novou a netradiční formou odborného románu, jehož hlavní postavou je sám autor, čtenář by jistě ocenil určité zestručnění a především shrnutí důležitých technik či postupů. Autor uvádí konkrétní případy své společnosti se zbytečně velkými detaily (popisy cest po New Yorku ze své společnosti ke klientům, finanční podrobnosti lokálních zakázek), které ovšem českého čtenáře nejen zdržují, ale především ve většině případů ani nezajímají. Naopak velmi zajímavý je popis tvorby bestselleru z jakéhokoliv ležáku pouze díky správné kombinaci direct marketingových technik a také popis tvorby správného reklamního textu, který skutečně prodává.
Autor recenze: Miroslav Oupic