Web Mariánských Lázní (www.marienbad.cz) na klíč realizovaný internetovou agenturou FG Forrest, a. s. zvítězil v oboru služeb na letošním ročníku soutěže WebTop100. V celkovém žebříčku se umístil na pátém místě.
Vyplývá to z letošních výsledků čtvrtého ročníku soutěže WebTop100, které dnes zveřejnili organizátoři projektu – Dobrý Web, Tuesday Business Network a časopis BIZ. Žebříček stovky internetových firemních stránek sestavila šestičlenná odborná porota podle 35 kriterií. Ta byla zaměřena na vizuální dojem, informační hodnotu, použitelnost, technické řešení a marketingovou hodnotu.
V první padesátce nejlepších českých webů se vedle www.marienbad.cz umístilo i dalších 5 projektů společnosti FG Forrest: webové stránky Komerční banky (www.kb.cz), web energetické společnosti E.ON Česká republika, a.s. (www.eon.cz), Západočeská energetika (www.zce.cz), web pojišťovny Kooperativa (www.kooperativa.cz) a výrobce otopných těles KORADO, a. s. (www.korado.cz).
Strategickým cílem vítězného projektu Marienbad.cz je maximalizace počtu rezervací (ubytování, léčebných a wellness pobytů) prostřednictvím webových stránek, posílení marketingových aktivit léčebných lázní a upoutání především zahraniční klientely. Webová prezentace přináší více informací nejen o ubytování a možnostech léčení, ale také nabídku aktivit ve volném čase a informace o Mariánských Lázních. „Těší nás, že se povedlo převést atmosféru Mariánských Lázní na naše webové stránky,“ uvádí marketingová ředitelka Ing. Patricie Irlveková. „Vznikl tak ojedinělý projekt v českém lázeňství, který lahodí oku a splňuje naše obchodní cíle. Online rezervační systém s možností plateb tak šetří čas i peníze našim klientům a zvyšuje efektivitu prodeje lázeňských pobytů,“ dodává Irlveková.
Velký prostor na internetových stránkách byl věnován marketingovým aktivitám – last minute nabídkám, dárkovému šeku, speciálním akcím. Pro aktuálnost a pohodlí Léčebných lázní bylo vytvořeno CMS (Content Management System), prostřednictvím něhož je možné aktualizovat Novinky, akční nabídky či specifikace hotelových služeb (ceníky apod.) dle současné situace přímo pracovníky LLML. CMS tak lázním výrazně šetří čas i peníze a zajišťuje okamžitou reakci na aktuální události, které je třeba vystavit na web.
Důležitou a do detailu zpracovanou součástí webové prezentace jsou CRM aktivity (Customer Relationship Management). Registrace umožňuje uživateli získat na webu více komfortu a prostřednictvím personalizovaného newsletteru čerstvé informace o speciálních nabídkách, last minute pobytech v jednotlivých hotelech apod. Po vyplnění send-me-back formuláře (Chci zasílat novinky), se lze přihlásit k pravidelnému odběru magazínu Marienbad, který je distribuován poštou.
Ve spolupráci FG Forrest a Léčebných lázní Mariánské Lázně, a. s. se podařilo vytvořit ojedinělý internetový systém lázeňské společnosti. Jedná se o e-business v pravém slova smyslu – o převedení procesu prodeje na internet, který jasně měří úspory za zefektivnění procesu i obrat realizovaný přes internet. FG Forrest se podařilo rozpoznat potřeby a cíle klienta, podřídit tomu celý projekt a využít veškeré internet full-service aktivity – od designu a návrhu obsahu přes programování až po správu a provoz. Za vše mluví data získaná z monitoringu návštěvnosti eMerite. Během pouhých tří měsíců provozu zaznamenal www.marienbad.cz nárůst návštěvnosti o více než 400 %. Návštěvníci vykazují vysoký stupeň zaujetí webem, protože průměrně si během návštěvy prohlédnou 8 stránek – to je zcela mimořádný jev. Rovněž čas průměrně strávený na webu (přes 6 minut) je zcela výjimečný a potvrzuje velký zájem o webové stránky. Úspěch cizojazyčných verzí dokazuje i jejich vysoká návštěvnost – na prvním místě stojí německá mutace webu.
– red –