Provozovatel největší sítě internetových obchodů v České republice, společnost Internet Mall, a.s., zveřejnil strukturu svých prodejů v období před letními prázdninami a oznámil rekordní tržby.
„Červen byl z hlediska prodejnosti jednoznačně nejsilnějším měsícem od začátku roku, u některých typů zboží jsme dokonce zaznamenali historicky nejvyšší prodeje vůbec“, říká Ondřej Fryc, generální ředitel společnosti. „Přijali jsme 13.865 objednávek na zboží, v celkové hodnotě 115 milionů Kč, vč. DPH. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku to znamená více než dvojnásobný růst počtu objednávek a nárůst obratu o téměř 50%“.
Marketingový ředitel, Tomáš Kovařík, upřesňuje: „Kromě specielních akcí, které jsme pro zákazníky na červen připravili, stojí za rekordními čísly také růst internetového trhu jako takového a sezónní nárůst prodejů vybraných komodit, typicky právě zboží, které lidé nakupují na dovolenou. Celkový objem prodejů potvrzuje, že pro české zákazníky se nákup na internetu stává zcela běžný a koresponduje s naším odhadem meziročního růstu internetového trhu o 35-40%“.
Nejprodávanějším zbožím se podle očekávání staly digitální fotoaparáty. „Během června jsme v našem obchodě Fotoexpert.cz prodali více fotoaparátů, než v loňském roce před vánoci a ve srovnání s červnem 2004 byl nárůst dvojnásobný“, komentuje prodeje Tomáš Kovařík. Druhým nejprodávanějším typem zboží bylo překvapivě sportovní a outdoorové vybavení. „Na jaře loňského roku jsme učinili akvizici obchodu Bartsport.cz, který v té době fungoval na trhu již několik let. Nárůst prodejů v tomto obchodě za poslední rok se pohybuje meziročně v řádu několika stovek procent. Jen během června 2005 v něm nakoupilo přes 2 tisíce zákazníků. Je potěšující, že spotřebitelé začínají na internetu vyhledávat a nakupovat i sortiment, který dosud nebyl s internetovým prodejem příliš spojován, jako jsou např. kola a sportovní vybavení. Podle mého názoru je to důkazem, že internetový obchod je schopen nabídnout plnohodnotnou alternativu klasického prodeje téměř u všech druhů zboží a často vytvořit atraktivnější nabídku nejen z hlediska ceny, ale také služeb“, uzavírá Tomáš Kovařík.
– red –